2015-10-02, 04:34
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Varför ställa frågor om religionstillhörighet i samband med skjutningarna i det fall det inte har någon betydelse i GM:s tankevärld?
[...]
Jag är inte så insatt, men jag har för mig att jag läste någons "vittnesmål" (twitter?) om att han sköt mot alla som han uppfattade som religiösa, alltså oavsett religion. Säkert bara ett svepskäl så klart, men om något så tyder det på att han (kanske) var någon sorts urspårad ateist.

källa: http://heavy.com/news/2015/10/chris-...-instagram/11/

Edit:
Fel av mig, förmodligen. Han sköt tydligen alla som inte svarade också, enligt "vittnesmålet" som jag inte vet någonting om. Urspårad individ på alla sätt och vis oavsett vad.
Senast redigerad av d00rkey 2015-10-02 kl. 04:40.
Citera
2015-10-02, 04:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Varför ställa frågor om religionstillhörighet i samband med skjutningarna i det fall det inte har någon betydelse i GM:s tankevärld?
Du förefaller vara lika förvirrad som skytten. Nej förresten, ännu mer förvirrad.
Du kan ju försöka svara på frågan så att man får sig ett gott skratt.

Haha, flashbacks idiot har talat! Jag skrev att jag inte förstod kopplingen till islam. Men du menar att bara för att han frågade vilken religion offren tillhörde så innebär det att han är muslim? Dansa för mig, din underhållande apa
Citera
2015-10-02, 04:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Haha, flashbacks idiot har talat! Jag skrev att jag inte förstod kopplingen till islam. Men du menar att bara för att han frågade vilken religion offren tillhörde så innebär det att han är muslim? Dansa för mig, din underhållande apa

Det är du som är apan som vägrar se det uppenbara av politiska skäl.
Citera
2015-10-02, 04:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FromAfar

Varför är det uppenbart? Berätta, snälla. Hänvisa till din källa som säger att han är muslim.

Det har blivit hur vanligt som helst att skolskjutningar i USA begås av vita icke-muslimska galningar, varför är det uppenbart att det är en muslim denna gången?
Citera
2015-10-02, 04:53
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAfar
Uppenbart??
Skulle nog vilja säga att det är politiskt motiverat (alltså "av politiska skäl") att påstå att det är "uppenbart" att han är/var muslim när man inte har några belägg för saken.
Citera
2015-10-02, 04:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Uppenbart??
Skulle nog vilja säga att det är politiskt motiverat (alltså "av politiska skäl") att påstå att det är "uppenbart" att han är/var muslim när man inte har några belägg för saken.

Gissar att FromAfar är arbetslös och gick på Livets hårda skola på Facebook

Tror inte patrasket kommer följa upp sin oneliner.
Citera
2015-10-02, 05:06
Medlem
d00rkeys avatar
Något som jag tycker är störande är att han enligt CNN ska ha blivit påhejad på "sociala medier" kvällen innan. Jag har inte hört mycket mer om det de senaste två timmarna i alla fall, men det kanske finns någon här som vet mer? Vilka eller vilket socialt media ska det ha handlat om och hur specifik var GM om vad han tänkte göra? Har han skrivit t ex var och/eller när han tänkte utföra sitt massmord?
Citera
2015-10-02, 05:09
Medlem
Dra inte alla ateister över en kam nu bara.
Detta om något är även ett bevis på den rotlöshet som många "mixed race" känner. Är han en förortsneger eller en white boy?
Ingen vet.
Citera
2015-10-02, 05:23
Medlem
Hiroses avatar
Sammanfattning för alla:

Mixad ras - Förmodligen Irlänsk och Afro Amerikan.
Konservativ Republikan
Inte religiös men spirituell, ogillade organiserad religion (Antar agnostiker då)

Sympatiserade med (IRA) Irish Republican Army
Köpte en Nazi SS-Mössa

Uppladdade (473) torrents på Kickasstorrents med användarnamn "lithium_love". Filerna bestod bland annat av äldre skräck filmer, porr med mera.

Skrev fem olika blogginlägg på den sidan. (Vars tre av de gav extra info)

1."In case anyone's wondering, I'm not on the side of the suspect, I'm on the side of the officer, and generally don't agree with the black lives matter protests"

2. "The material world is a lie. For so long we have been taught that what's important in life is to buy this and have that. To always have the latest fashion, biggest tv, fanciest car, nicest house, and blah,blah, blah. Well, the truth is we've become so attached to these things, our spiritual development has been halted."

3. "As I'm sure you all know, a few days ago there was a shooting in Virginia. A man named Vester Flanagan opened fire on two former colleagues on live tv. He also recorded his own footage of the event. While reading about the event, I read some excerpts of his manifesto the media was releasing. And I have to say, anyone who knew him could have seen this coming. People like him have nothing left to live for, and the only thing left to do is lash out at a society that has abandoned them.

His family described him as alone, no partner/lover. A victim not only of his own perception but also of our social media soaked enviroment. He posted the footage on facebook and twitter as well tweeting while he was running from the cops because he wanted the world to see his actions, much like many others post menial and trivial details of their life online and expect us to see it. Only his was at least a bit more interesting.

On an interesting note, I have noticed that so many people like him are all alone and unknown, yet when they spill a little blood, the whole world knows who they are. A man who was known by no one, is now known by everyone. His face splashed across every screen, his name across the lips of every person on the planet, all in the course of one day. Seems the more people you kill, the more your're in the limelight."
Citera
2015-10-02, 05:29
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirose
[b]Sammanfattning för alla:

[...]
On an interesting note, I have noticed that so many people like him are all alone and unknown, yet when they spill a little blood, the whole world knows who they are. A man who was known by no one, is now known by everyone. His face splashed across every screen, his name across the lips of every person on the planet, all in the course of one day. Seems the more people you kill, the more your're in the limelight." [/i][/i]
Tyder mycket på någon sorts labil och empatibefriad narcissist.

Men var menar du att han skrev sina "blogginlägg"? På kickasstorrents??
Citera
2015-10-02, 05:37
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Något som jag tycker är störande är att han enligt CNN ska ha blivit påhejad på "sociala medier" kvällen innan. Jag har inte hört mycket mer om det de senaste två timmarna i alla fall, men det kanske finns någon här som vet mer? Vilka eller vilket socialt media ska det ha handlat om och hur specifik var GM om vad han tänkte göra? Har han skrivit t ex var och/eller när han tänkte utföra sitt massmord?
Syftar väl på 4chan-tråden som finns länkad tidigare. Vet inte om det bekräftats att det är GM som var TS/OP där, men denne varnade en dag i förväg för att något skulle hända i nordväst.

Det rörde sig förstås inte om allvarligt påhejande, utan samma cynism som brukar förekomma på Flashback när någon startar en tråd om att han ska begå självmord eller liknande allvarligt. De som tror att TS trollar svarar cyniskt något påhejande eller tips om tillvägagångssätt, medan de som tar det på allvar försöker stoppa fullbordande.

Problemet som gör att medierna skriver om påhejande, är ju att de bara blir uppmärksammade på sådana trådar när TS går från ord till handling, och aldrig ser alla de gånger som någon skriver samma sak enbart för att trolla. Journalisterna fattar helt enkelt inte sammanhanget.

Edit: Tråden: https://archive.moe/r9k/thread/22785073/
Senast redigerad av Grisbrottaren 2015-10-02 kl. 05:41.
Citera
2015-10-02, 05:38
Medlem
Hiroses avatar
Ja, exakt. Här är sidan:
https://kat.cr/blog/lithium_love/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem