Citat:
Ursprungligen postat av
weedclub
Största faran liksom med
ALL RÖKNING är lungorna. Lungorna får ta emot en sjuhelvetes massa skit som inte har i lungorna att göra. Så oavsett om det gäller tobaksrökning eller cannabisrökning så är sannolikheten uppenbart stor för lungproblem. Och likaså cancer i form av lungcancer.
Själv har jag än så länge sluppit lungcancer trots att jag inte har rökt på över 15 år. Orsaken varför jag slutade att röka, och inta cannabis på annats sätt, var att jag akut drabbades av blodproppar i båda lungorna som höll på att kosta mig livet.
Så idag intar jag CB på annat sätt där inte lungorna är inblandade. 
Klokt av dig att svälja det istället. Hoppas kunna övergå till det också, men har tyvärr världens känsligaste mage. Så jag har inte hittat nåt som fungerar. Annars tycker jag att effekten är väldigt trevlig.
Men jag vet inte om jag håller med dig om lungorna ändå, förutom kanske för den lilla promille av alla rökare som blir 'kroniker', dvs kedjeröker från morgon till kväll. Fast nej, inte ens för dom tycker jag. För om man röker gräs utan tobak så blir kopplingen till lungcancer väldigt svag (om den ens finns).
Det farligaste har fortfarande med olagligheten att göra, utan minsta konkurrens från eventuella medicinska biverkningar.