2015-10-05, 16:09
Medlem
itworkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonFanderblad
Hur mycket tjära är förstås uppskattningar, den där källan visar dock att tjärupptaget är högre, men inte fyra gånger högre. Det var helt enkelt första bästa, men jag är dock övertygad om att du själv kan studera litteraturen och hitta liknande studier.
Nu var det inte jag som påstod det utan mjukosten, så han får gärna länka till den litteratur som visar på det.
Citera
2015-10-05, 18:19
Medlem
2rs2pures avatar
Röker folk enbart gräs? Om man röker hasch också så behövs oftast tobak om man tex röker en joppe. Bästa vore väl baka ner det. Sitter i längre så behövs ju inte lika stor konsumtion heller och man slipper röken.
Att vissa blir allmänt tröga och sega är ju inget nytt. Men vissa är tvärt om, gör mer saker och blir mer motiverade. Allt är väl individuellt i slutändan. Jag är inte du och du är inte jag, våra kroppar och sinnen är olika om än inom samma norm .
Citera
2015-10-05, 20:31
Bannlyst
Det räcker väl egentligen att läsa många av svaren i föreliggande tråd för att se några av konsekvenserna av ett alltför aktivt bruk.
Citera
2015-10-05, 22:51
Medlem
shUbR3s avatar
Har rökt i princip varje dag snart 4 år, 2-5g grönt dagligen (varierar helt och hållet på hur dagen ser ut)
Trivs med det och känner mig inte det minsta beroende utan blivit mer en vana, tillåter aldrig det gå före något annat vilket jag inte känner för heller.

Det har påverkat mitt liv mycket mer positivt än negativt, däremot har jag börjat röka lite mindre nu eftersom jag börjat uppskatta att vara mer produktiv plus att det är rätt påfrestande för lungorna.

Det beror helt på individen hur du brukar det, man kan missbruka allt.
Citera
2015-10-05, 23:29
Medlem
SvartaVargens avatar
Jag röker väldigt sällan och lider som det verkar av bipolär. vilket steg utreds just nu.

cannabis fungerar bra för mig både under mina aktivare fader och under depressioner.

Bättre än tabletter får jag nog säga. vaporizer är ju såklart det bästa alternativet. och att köpa en strain man har koll på så man inte får någon skit.

Svenska folket dricker nästan varje helg , det tär på alla organ och inte fan gnäller någon på det

rök på!
Citera
2015-10-05, 23:39
Medlem
LivinginthePasts avatar
Det är nog (eller snarare naturligtvis) så, att det finns så stora individuella skillnader att diskussioner som denna blir närmast futila. Vissa mår onekligen dåligt av cannabis. Andra påverkas inte nämnvärt. Vissa har t o m medicinsk nytta av det.
Jag, för min del, mår bra (ja, bra) av att röka på under helger. Röka dagligen har jag inte provat mer än ett par veckor i slängen, och det negativa jag börjar märka då, är att jag blir lat, men framför allt tycker jag inte att man blir så gott stenad om det blir för ofta. När jag bekantade mig med cannabis, i tonåren, fick det dock mer påtagliga effekter på hur jag funkade. Man blir mer stabil med åldern, verkar det som.

Andra droger har värre effekt på mig. Alkohol, t ex, fuckar upp mitt nervsystem så fort jag dricker mer än ett par glas vin. Har aldrig förstått folk som kan fungera dagen efter en fylla.

Summa summarum, som jag ser det - man kan bara veta själv hur man mår av en given nivå av konsumtion av en given drog. Känn efter, helt enkelt. Ger det inte längre något - eller om du mår dåligt av det, är det dags att ta en paus och resetta systemet.
Citera
2015-10-06, 00:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2rs2pure
Röker folk enbart gräs? Om man röker hasch också så behövs oftast tobak om man tex röker en joppe. Bästa vore väl baka ner det. Sitter i längre så behövs ju inte lika stor konsumtion heller och man slipper röken.
Att vissa blir allmänt tröga och sega är ju inget nytt. Men vissa är tvärt om, gör mer saker och blir mer motiverade. Allt är väl individuellt i slutändan. Jag är inte du och du är inte jag, våra kroppar och sinnen är olika om än inom samma norm .

Yes röker enbart rent gräs och då en gång i veckan, oftast lördagar då det är mycket fotboll på tv.
Antingen bong eller en vap.

Alla är vi olika som du säger, men att röka varje dag är ej nyttigt i längden, speciellt inte med tobak inblandat...

Desutom så kan jag nog nästan säkert kunna påstå att lejonparten av de med dagligt bruk över några år tappar just den energin du beskriver, det blir mer som att du känner dig normal och därav hittar extra engergi för att drogen ger dig ett normaltillstånd, vilket du annars inte skulle ha.
Citera
2015-10-06, 17:12
Medlem
Jag känner bara två personer som röker/rökte cannabis varje dag under många års tid och båda de personerna (som inte känner varandra) är/var helt sega. De pratade långsamt och jag misstänker att de faktiskt även tänkte långsamt. Lite avtrubbade även vad gäller empati också.

Sedan vet ju inte jag hur de var innan de började röka varje dag, de kanske inte var vassaste kniven i lådan ändå så att säga så kanske inte all skuld ska tillfalla rökandet.
Citera
2026-02-26, 12:19
Medlem
Inte speciellt farligt alls men onödigt för röker man varje dag blir man inte så hög
Citera
2026-02-26, 12:47
Medlem
Slår ett slag för edibles för dagligt bruk. Snällare mot lungorna.
Citera
2026-02-26, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Inte speciellt farligt alls men onödigt för röker man varje dag blir man inte så hög

Mannen, du svarade precis i en 11 år gammal tråd

Det gör ju visserligen jag också nu, så därför passar jag på att bidra.

Efter att själv ha rökt dagligen större delen av de senaste 20 åren så kan jag säga att det går rätt bra, men allt har sitt pris. Jag har ett schysst jobb, fint boende, pengar på fickan, flickvän och allt det där. Samtidigt kan jag känna att man går miste om en del. På köpet har jag även fått problem med polisen vid ett par tillfällen och jag har även utvecklat stark ångest över att behöva dölja mitt bruk för nära och kära. Nu är jag rökfri sedan ett par månader tillbaka vilket känns jävligt bra! Man tvingas göra upp med sig själv och bearbeta de saker man trängt bort under så lång tid.

Jag skulle dock inte säga att jag ångrar något
Citera
2026-02-28, 14:45
Medlem
Sysslar inte med cannabis själv men grabben röker i princip dagligen och jobbar och verkar ha ett normalt liv trots detta det är mest att det är olagligt som ställer till problem inte cannabis i sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in