2015-10-01, 17:11
Medlem
breeze420s avatar
Upptäckte som många andra cannabis i tonåren, då man rökte sporadiskt med vänner. De senaste två åren däremot har jag rökt praktiskt taget varje dag, både för att det hjälper mig med saker som aptit, sömn och stress, men även för att jag helt enkelt kan.

Under det första året av dagligt rökande märkte jag inga bieffekter överhuvudtaget. De senaste 6 månaderna har väl rökandet eskalerat en aning, och jag röker väl under större delen av min lediga tid, så långt ekonomin tillåter. Bieffekterna är väl även nu relativt obefintliga, det känns snarare som att man kanske inte är 100% klartänkt då man fortfarande är lite påverkad från igårkväll t.ex. Inget som märks dock.

Arbetsminnet är väl det som drabbas mest av det, förmågan att hålla många tankar i huvudet samtidigt. Detta kan väl delvis vara skönt ibland, att inte alltid behöva gå runt med en miljard tankar i huvudet som många ofta gör, men det blir förstås ett problem när det gäller att exempelvis hålla tal och memorera det som ska sägas näst. Jag upplever även att det blir lite lättare att felsäga sig genom att blanda ihop ordningen på ord, (t.ex: 'Lägger du rosten i brödet' ist för, 'Lägger du brödet i rosten'.) Detta händer dock inte alltid. Annat än det kan väl ha smått ångest när man kliver upp på morgonen, brukar dock inte hända på lediga dagar så det kanske inte har någon koppling.

Frågan att diskutera är dock ifall det kan hända något annat över tid? Exempelvis något som liknar att gå in i väggen av rökandet, eller få någon typ av "psykos". Inte något jag känner mig särskilt rädd för direkt, känner mig väldigt klar och friskt i huvudet och har ingen i släkten med psykisk ohälsa, men med den tolerans jag byggt upp över den här tiden blir jag heller inte särskilt påverkad när jag röker. Det kan aldrig bli "för mycket" längre som det kunde om man rökte för mycket i början t.ex. Med tanke på det vet jag inte om cannabisen påverkar mig mer, eller om det påverkar mig mindre nu när jag har en såpass hög tolerans.

Dela med er av era erfarenheter, studier och övrig information som kan vara till nytta.

Som ni märker dricker jag kaffe också.
Citera
2015-10-01, 17:24
Medlem
speedcolas avatar
Lungcancer, kol/emfysem, astma och andra rökrelaterade hälsoproblem är väl illa nog
Citera
2015-10-01, 17:39
Medlem
Du kan bli helt "seg i kolan" som min mor säger till mig
Citera
2015-10-01, 17:40
Medlem
Loobans avatar
Du blir nog en vandrande zombie. Det har jag lärt mig av USA. Skämt åsido tror jag inte att det blir värre än vad det är nu. Det är ju klart att all rökning har negativa effekter på kroppen men trivs du med att vara lite slö så kör på
Citera
2015-10-01, 17:41
Medlem
breeze420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedcola
Lungcancer, kol/emfysem, astma och andra rökrelaterade hälsoproblem är väl illa nog

Blandar aldrig med tobak så är inte särskilt orolig för cancer eller lungproblem. Har god kondition och inga problem med lungorna.
Citera
2015-10-01, 17:49
Medlem
speedcolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breeze420
Blandar aldrig med tobak så är inte särskilt orolig för cancer eller lungproblem. Har god kondition och inga problem med lungorna.

cannabis innehåller 4 gånger så mycket tjära som tobak, så lungorna tar minst sagt stryk av det. Det bildas för övrigt cancerogena ämnen även när man röker cannabis
Citera
2015-10-01, 17:51
Medlem
Starobrnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Looban
Du blir nog en vandrande zombie. Det har jag lärt mig av USA. Skämt åsido tror jag inte att det blir värre än vad det är nu. Det är ju klart att all rökning har negativa effekter på kroppen men trivs du med att vara lite slö så kör på
Under tidigare år har jag rökt pipa med många hundra.
Sett slöa jävlar som snor sin morsa på stålar för att kunna hyra en skitfilm att se i soffan med sin lika nerknarkade feta flickvän.
Och jag har rökt på och sedan åkt sportbil ut till en gräsplan där vi kört ZZ Top Eliminator på max i bilstereon och med öppna bildörrar, och spelat fotboll intensivt i två timmar.
Allt handlar om de val människan gör. Vill man dö i soffan är cannabis inte alltid boven.
Citera
2015-10-01, 17:59
Bannlyst
Din penis kan bli paff.
Citera
2015-10-01, 18:13
Medlem
breeze420s avatar
Citat:
cannabis innehåller 4 gånger så mycket tjära som tobak, så lungorna tar minst sagt stryk av det. Det bildas för övrigt cancerogena ämnen även när man röker cannabis

Du menar att filtrerad rök har mindre tjära än ofiltrerad rök. Det kan mycket väl stämma, men är knappast relevant med tanke på att ingen person fått cancer av cannabis. Det hade dock varit relevant ifall det skett.
Citera
2015-10-01, 18:18
Medlem
Citat:
Du menar att filtrerad rök har mindre tjära än ofiltrerad rök. Det kan mycket väl stämma, men är knappast relevant med tanke på att ingen person fått cancer av cannabis. Det hade dock varit relevant ifall det skett.
wow, du är dum i huvudet.

Du tror verkligen att förbrända kolväten är ofarligt att dra ner i lungorna eller vad?

Lungorna är gjorda för syre, allt annat är skadligt i viss mån.
Citera
2015-10-01, 18:24
Medlem
Catapillas avatar
Citat:

Protip: när folk pratar om att ingen dött av cannabis utgår dom från något hypotetiskt scenario där alla människor i hela världen alltid äter all sin cb.

Rökning är alltid farligt, det spelar ingen roll om du röker tobak, cb eller dagens nyheter.
Citera
2015-10-01, 18:25
Medlem
Citat:
Källa? Tack.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in