2015-10-01, 15:35
Medlem
Har kämpat länge, men nu är alla idéer slut. Har skuldsanering och lever på existensminimum. Nu är det bara två år kvar, men jag klarar inte mig längre. Tyvärr har jag kommit efter med mina räkningar och kan inte "göra upp" med fodrimgsägarna, då mitt betalningsutrymme är i stort sett noll efter fasta kostnader är betalda. Har sjukersättning och kan inte arbeta extra. Kan inte få lån och har inga släktingar som har möjlighet att hjälpa mig även om de ville. Har inte rätt till ekonomiskt bistånd och äger inget av värde. De senaste månaderna har jag sålt smycken, kläder och böcker. Har tömt förrådet och kommer inte på mer nu. Visst är det mitt eget fel och jag förtjänar kanske inte bättre. Innan jag ger upp helt, ville jag bara kolla om någon har något som helst tips
Citera
2015-10-01, 15:41
Medlem
Grovedarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheheradzade
Har kämpat länge, men nu är alla idéer slut. Har skuldsanering och lever på existensminimum. Nu är det bara två år kvar, men jag klarar inte mig längre. Tyvärr har jag kommit efter med mina räkningar och kan inte "göra upp" med fodrimgsägarna, då mitt betalningsutrymme är i stort sett noll efter fasta kostnader är betalda. Har sjukersättning och kan inte arbeta extra. Kan inte få lån och har inga släktingar som har möjlighet att hjälpa mig även om de ville. Har inte rätt till ekonomiskt bistånd och äger inget av värde. De senaste månaderna har jag sålt smycken, kläder och böcker. Har tömt förrådet och kommer inte på mer nu. Visst är det mitt eget fel och jag förtjänar kanske inte bättre. Innan jag ger upp helt, ville jag bara kolla om någon har något som helst tips

Det är bra med självinsikt. Ut och tigg på gatan.
Citera
2015-10-01, 15:52
Bannlyst
Stryktipset

Äsch, allvarligt så bör du leta stöd och hjälp utifrån av någon kunnig, fortsätt leta vägar det finns det alltid. Bra iniativ att bli av med onödiga saker du inte behöver för tillfället försök även leva billigare för en viss stund, du behöver inte det senaste, har du en bra dator byt ut den mot en sämre tillexempel.
Citera
2015-10-01, 16:05
Medlem
Tufft läge Hur bor du? Kan du hyra ut ett rum eller garage? Är du duktig på att måla, snickra, sy, klippa träd eller nått annat som kan ge en slant? Hunddagis är dyrt, kan du vara dagmatte/husse?
Citera
2015-10-01, 16:26
Medlem
Vad är det du har dragit på dig för kostnader? Prata med Kronolle och berätta om din situation.

Hur kan man börja dra på sig fasta kostnader när man lever på existensminimum?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in