2015-10-01, 13:55
Medlem
Phatcherocs avatar
Är det någon annan som börjat använda denna tjänst och har några tankar, funderingar, egenskaper?!

Har alltid varit intresserad av guld men aldrig hittat ett sådant lätt sätt att handla det på.
Dessutom kan man skaffa ett mastercard med sitt guld på och ta ut inhemsk valuta världen runt

Saxat från https://www.bitgold.com/ :

Kolla även in http://kingworldnews.com/bitgold-inc/

Jag tycker verkligen detta låter GULD!

Vad tycker Du? Är detta framtiden?
Citera
2015-10-01, 22:08
Medlem
Får man inte hem det på posten eller med bud skulle jag aldrig lita på guldbankirer.
Annars verkar bitcoin lite lurigt men ändå mycket säkrare.
Citera
2015-10-01, 22:33
Medlem
Phatcherocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j89ohan
Får man inte hem det på posten eller med bud skulle jag aldrig lita på guldbankirer.
Annars verkar bitcoin lite lurigt men ändå mycket säkrare.

25 dollar kostar guldet att frakta hem, med försäkring. Dock minst 10 gram

Om vi ska tala om kryptovalutan BitCOIN
så är den säkrare än ALLA fiatvalutor ja, men så är även guld...
Citera
2015-10-01, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phatcheroc
25 dollar kostar guldet att frakta hem, med försäkring. Dock minst 10 gram

Om vi ska tala om kryptovalutan BitCOIN
så är den säkrare än ALLA fiatvalutor ja, men så är även guld...

Ok det verkade tryggare.
Verkar plötsligt intressant, äga guld i sig är känns rätt tryggt.
Citera
2015-10-02, 18:28
Medlem
djuphavsdjungelns avatar
Det är fortfarande en form pappersguld. Såhär borde stater hantera valuta (guldmyntfot), men jag tror inte på iden i den här formen. Hur ska man komma runt skatten exempelvis?
Citera
2015-10-02, 21:21
Medlem
Phatcherocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djuphavsdjungeln
Det är fortfarande en form pappersguld. Såhär borde stater hantera valuta (guldmyntfot), men jag tror inte på iden i den här formen. Hur ska man komma runt skatten exempelvis?

Håller med om guldfossingen. Tyvärr är det ju ingen verklighet längre. ( In God We Trust = $ )

Dock kan jag inte hålla med om att det är pappersguld..
Du köper/äger riktigt guld på kontot, du får välja valv tex London, Dubai, Singapore etc
Och om du vill ha det hemskickat får man som sagt betala 25 dollar

Vad jag förstår med skatten får du sköta det själv?

Men är det inga ultrabelopp är det väl shait the same
Citera
2016-01-06, 19:54
Medlem
Tourbillions avatar
Medhåll. Det är inte pappersguld.
De erbjuder ned till 10 gr "tackor" och allt investerat kapital består av guld i fysisk form.
https://www.bitgold.com/buying-gold/buy-gold-bullion

Man ska kanske inte stirra sig blind på vem som är med på skutan, men att Sprott, Soros, Canaccord, Clarus m.fl. är med kan definitivt inte vara en nackdel.

Jag har inte gått igenom hela marknaden, men utifrån vad jag fått fram från andra aktörer är transaktionerna billiga hos BitGold. En (kanske inte helt opartisk ) jämförelse finns även på deras sajt.

Guldet är sedan länge i en otäck nedtrend och jag har därför avvaktat med investeringar i PM-sektorn. Då tydliga vändningssignaler infinner sig kan BitGold vara ett alternativ för mig.

Angående eventuella skatter går den biten säkert att lösa om pengarna överförs på "rätt sätt"
Citera
2016-01-06, 20:11
Medlem
sucuks avatar
Visst är bitgold intressant som sparform, jag avvaktar i princip bara utvecklingen en tid eftersom det är ett väldigt nytt företag/koncept.

Är Soros med på ett hörn så lät det hela genast mer intressant.
Citera
2016-06-27, 18:37
Medlem
Twhds avatar
Men lämnar de ut uppgifter till staten tor ni? Vid större köp t.ex
Eftersom man måste skicka in ID, osv.

Mvh
Citera
2016-08-07, 23:36
Medlem
Ny sida. Satte in ett större belopp - 50.000. Stort är väl relativt... Nya sidan med alla dess funktioner fick mig att häpna (nu kanske det låter som att jag säljer) men häpnad är jag. 1% vid insättning, Mastercard är beställt och mina anställda - 2st - får nu betalt i guld via goldmoney.

Jag har en dialog med våra kunder och även vår underleverantör med betalning via plattformen men än så länge utan några resultat tyvärr.

Jag rekommenderar starkt goldmoney.com
Tydligen ska Peter Schiff vara samarbetspartner, bara det känns som en trygg garant.

Uppmanar vänner och bekanta att överblicka alternativ till Fiat valuta men de hajjar inte. Kanske är det min pedagogiska brist eller så fattar de inte. Hur som: rekommenderar starkt goldmoney!
Citera
2016-08-12, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twhd
Men lämnar de ut uppgifter till staten tor ni? Vid större köp t.ex
Eftersom man måste skicka in ID, osv.

Mvh

Jag behövde verifiera mig på plattformen då jag beställde Mastercard goldmoney. Det känns hyffsat tryggt, det jag behövde göra var att fota körkortet sen var det klart. Jag plockade ut lite guld - bara för att testa liksom - fick hem fyra 10grams kuber. Skumt.. inplastat. Vägde plastpaketet - 43g.

Det bästa är att man kan skicka guld kostnadsfritt runt hela världen utan valutakostnad eller va man ska kallat. Skickade brorsan 12gram värde 371kr/g när han köpte en grej åt mig i new York. Smidigt som fan
Citera
2017-01-29, 09:42
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hornstull86
Jag behövde verifiera mig på plattformen då jag beställde Mastercard goldmoney. Det känns hyffsat tryggt, det jag behövde göra var att fota körkortet sen var det klart. Jag plockade ut lite guld - bara för att testa liksom - fick hem fyra 10grams kuber. Skumt.. inplastat. Vägde plastpaketet - 43g.

Det bästa är att man kan skicka guld kostnadsfritt runt hela världen utan valutakostnad eller va man ska kallat. Skickade brorsan 12gram värde 371kr/g när han köpte en grej åt mig i new York. Smidigt som fan

När du gorde redeem till fysiskt, fick du detta skickat till Sverige då och tillkom det någon form av tull/avgifter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in