2015-11-24, 19:30
Medlem
starbounds avatar
Han verkar rätt bra. Stabil och försiktig.

https://www.etoro.com/people/nortrading/stats
Citera
2015-11-24, 20:21
Medlem
Cornizs avatar
Vet inte om det var något jag missade men handlade valutapar för kanske 5-6 år sedan när jag var ny på marknaden, via e-toro...
Brände mig rejält då mitt innehav tvångssåldes iom brytningen av nya året...något att tänka på för er som använder dem.

När jag deklarerade så tog jag ut excellistan från etoro och googlade sedan fram valutakurserna per handelsdatum och kalkylerade i deklarationen med hjälp av det.
Citera
2015-11-24, 21:21
Medlem
Lieberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corniz
Vet inte om det var något jag missade men handlade valutapar för kanske 5-6 år sedan när jag var ny på marknaden, via e-toro...
Brände mig rejält då mitt innehav tvångssåldes iom brytningen av nya året...något att tänka på för er som använder dem.

När jag deklarerade så tog jag ut excellistan från etoro och googlade sedan fram valutakurserna per handelsdatum och kalkylerade i deklarationen med hjälp av det.

Jan kan inte uttala mig om de omständigheter, när du använde dig av eToro. Vad jag kan uttala mig om, är att nuförtiden så står detta på deras sida:

Citat:
  • * Expiry dates are subject to change
  • * On expiration day, open positions will be closed automatically at market close or 15 minutes before the daily break

Källa: https://www.etoro.com/en/customer-service/market-hours/

Rekommenderat är att man kontrollerar i förväg, huruvida det man handlar med är utsatt för ett förfallodatum.
Citera
2015-11-26, 20:47
Medlem
HockeyMackans avatar
Har varit med på etoro ett bra tag och kopierar andras trades.

Har lite problem nu när jag ska sätta in pengar på sidan. Har gått hur bra som helst innan men nu plötsligt står det att jag har slagit in fel kortnr. eller att min bank inte godkänner detta. Har nordea.

Men jag tycker det är märkligt eftersom det har funkat hur bra som helst tidigare
Citera
2015-11-29, 21:34
Medlem
Skulle själv aldrig använda eToro men ni som gör det tänk på deras affärside och alla ''pro traders'' egna intressen att själva tjäna pengar.

Tror ni att professionella skulle handla med eToro med så dålig spreads och opålitlig platform när de kan välja mycket bättre? De som är bra på eToro gör det självklart för att få så många följare som möjligt och ta en del av commissions eller spreads via eToro tex som de tar ut med tiden.

Ett exempel på strategier som många ''pros'' använder sig av är martingale liknande system där de alltid kommer att ha mer vinnande en förlorande trades i längden, De kommer ha en ''ok'' drawdown ganska länge och kan överleva till och ifrån 6-24 månader men sen så är det margin call.
Citera
2015-11-30, 18:34
Medlem
starbounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FortuneBigg
Skulle själv aldrig använda eToro men ni som gör det tänk på deras affärside och alla ''pro traders'' egna intressen att själva tjäna pengar.

Tror ni att professionella skulle handla med eToro med så dålig spreads och opålitlig platform när de kan välja mycket bättre? De som är bra på eToro gör det självklart för att få så många följare som möjligt och ta en del av commissions eller spreads via eToro tex som de tar ut med tiden.

Ett exempel på strategier som många ''pros'' använder sig av är martingale liknande system där de alltid kommer att ha mer vinnande en förlorande trades i längden, De kommer ha en ''ok'' drawdown ganska länge och kan överleva till och ifrån 6-24 månader men sen så är det margin call.

Jo, det är nog så.

Det är ju endast trejders som har väldigt lite kapital som eToro är bäst lämpat för. Då kan de få pengar för sin förvaltning medans de bygger sitt kapital.

När man kommit upp i en summa, jag vet inte vad kanske 200 000 svenska kronor, och är duktig så överger man nog eToro.
Citera
2015-12-03, 10:49
Medlem
Kurirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starbound
Jo, det är nog så.

Det är ju endast trejders som har väldigt lite kapital som eToro är bäst lämpat för. Då kan de få pengar för sin förvaltning medans de bygger sitt kapital.

När man kommit upp i en summa, jag vet inte vad kanske 200 000 svenska kronor, och är duktig så överger man nog eToro.

Absolut, men det är ett grymt sätt för den som inte kan något om trading att lära sig och försöka hänga i med hur det fungerar.

Jag forstätter gå stadigt +
Citera
2015-12-03, 11:22
Medlem
starbounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurir
Absolut, men det är ett grymt sätt för den som inte kan något om trading att lära sig och försöka hänga i med hur det fungerar.

Jag forstätter gå stadigt +

Jo, det är ju helt klart ett spännande koncept.

Hur kommer du göra med skatten/deklarationen?
Citera
2015-12-03, 21:18
Medlem
HockeyMackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starbound
Jo, det är ju helt klart ett spännande koncept.

Hur kommer du göra med skatten/deklarationen?

Tror du man behöver skatta?

Jag tror inte man behöver göra det eftersom det är utländskt? Har bara fått för mig det, har dålig koll
Citera
2015-12-04, 11:46
Medlem
Lieberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HockeyMackan
Tror du man behöver skatta?

Jag tror inte man behöver göra det eftersom det är utländskt? Har bara fått för mig det, har dålig koll

Internationella valutahandelsmäklare har inte rappoteringsplikt över transaktioner till skatteverket i Sverige, om inte speciella avtal säger att de har.

Personen själv har plikt att rapportera transaktioner till skatteverket vid bruk av internationella valutahandelsmäklare och allting därtill.
Citera
2015-12-05, 23:12
Medlem
HockeyMackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liebert
Internationella valutahandelsmäklare har inte rappoteringsplikt över transaktioner till skatteverket i Sverige, om inte speciella avtal säger att de har.

Personen själv har plikt att rapportera transaktioner till skatteverket vid bruk av internationella valutahandelsmäklare och allting därtill.

Vad händer om man inte rapporterar till skatteverket? ingen som har koll på det ju?!
Citera
2015-12-05, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HockeyMackan
Vad händer om man inte rapporterar till skatteverket? ingen som har koll på det ju?!

Nu har det ju inte det du drog i. Du frågade om man behövde skatta. Ja, det behöver man.

Det som händer om du inte skattar är att du begår skattebrott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in