Hej!
Vi har nu börjat planera för ett barn i det här huset. Jag slutade med p-piller för två månader sedan. Förra månaden var min sambo borta. Då var flytningarna plötsligt en dag genomskinliga klumpar (tror jag kunnat ha lite så under åren med p-piller också men inte så här stora och så här mycket). Tänkte att det var ägglossning, tog ett ägglossningstest vilket visade positivt.
Idag hände det igen. Likadana flytningar men ägglossningstestet visade negativt. Jag vet att jag druckit mera dag och mera kaffe, då jag jobbat och förra gången var det helg. Kan det ha inverkat på det negativa? För flytningarna tyder väl på ägglossning (får bara fram via google att dom ska vara genomskinliga och trådiga)? Oh den här genomskinliga flytningen, kommer den samma dag som ägglossningen sker eller före eller efter? Jag vet att det är ett i-landsproblem när det är första gången vi testar men är bara nyfiken hur det riktigt fungerar
Så läste jag att jag har 25-30% chans att bli gravid varje månad om man ser till åldern. Vad är det som gör att chansen minskar?
Är det en myt eller stämmer det att stress minskar chanserna? Jag har själv velat ha barn i ett par år men min sambo har blivit redo först nu och jag är orolig att jag ska bli uppstressad om mensen kommer månad efter månad...