• 1
  • 2
2015-09-30, 18:26
Medlem
Hej!
Jag hade tänkt att göra hemmagjorda hamburgare men bet inte riktigt hur jag ska förpacka dem. Har någon av er ett förslag på hur man enkelt kan förpacka hemmagjordahamburgare utan att de klibbar fast i varandra?
Citera
2015-09-30, 18:28
Medlem
TheLastStandss avatar
Lägg bakplåtspapper mellan?
Citera
2015-09-30, 18:30
Medlem
MicNak67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deuehw
Hej!
Jag hade tänkt att göra hemmagjorda hamburgare men bet inte riktigt hur jag ska förpacka dem. Har någon av er ett förslag på hur man enkelt kan förpacka hemmagjordahamburgare utan att de klibbar fast i varandra?

melitta filter
Citera
2015-09-30, 18:32
Medlem
Vad som helst som inte absorberar vätska. Brukar själv alltid lägga plastfolie på bordet där jag formar burgaren, när den sedan har rätt tjocklek/form så är det bara att lyfta folien och stapla på en tallrik eller liknande.
Citera
2015-09-30, 19:01
Medlem
Bakplåtspapper fungerar kanoners!
Citera
2015-09-30, 20:02
Medlem
Plastfolie typ "gladpack" funkar fint!
Citera
2015-09-30, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MicNak67
melitta filter

Jävlas inte med TS som ställer en seriös fråga.
Citera
2015-09-30, 20:29
Medlem
Lightnights avatar
Hade nog kört på plastfolie. Är ju lätt att forma om hamburgarna då också utan att bli kladdig.
Citera
2015-09-30, 21:50
Medlem
Aspackad-huggorms avatar
Varför ska du förpacka dem? Plastfolie fungerar bra, eller lägga i en plastburk om de ska in i kylskåpet.
Citera
2015-10-01, 06:53
Medlem
Iloveludas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aspackad-huggorm
Varför ska du förpacka dem? Plastfolie fungerar bra, eller lägga i en plastburk om de ska in i kylskåpet.
Han skall troligtvis göra många och frysa in. Då är något emellan varje burgare ett måste om man vill kunna ta ut en eller endast några stycken. Bakplåtspapper funkar kanon.
Citera
2015-10-01, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveluda
Han skall troligtvis göra många och frysa in. Då är något emellan varje burgare ett måste om man vill kunna ta ut en eller endast några stycken. Bakplåtspapper funkar kanon.

Testade det där med bakplåtspapper en gång i tiden, gick inte så kanon. Köttet fastnade ändå på nåt vänster, vart tvungen att bända upp bitarna. Antar att det möjligen är vätsk (blod, vatten) som frusit och satt sig.
Citera
2015-10-01, 09:25
Medlem
Iloveludas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av booja
Testade det där med bakplåtspapper en gång i tiden, gick inte så kanon. Köttet fastnade ändå på nåt vänster, vart tvungen att bända upp bitarna. Antar att det möjligen är vätsk (blod, vatten) som frusit och satt sig.
JO det kan bli så. Testa att inte lägga för många lager per plåt så dom inte pressas ihop före dom frusit in.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in