Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-09-30, 14:41
Bannlyst
Vilka band vill ni se på den största hårdrocksfestivalen i norden? 2016

Första bandet klara idag..

Black Sabbath blir sista chansen någonsin att se dem. Det kommer spela på lördagen den 25e. Mer info http://copenhell.dk/black-sabbath-indtager-copenhell-2016/
Citera
2015-09-30, 15:02
Medlem
Jag hoppas på
Watain
Suicide Silence
Bloodbath
Sulphur Aeon
Soulskinner..

Bara det inte blir Volbeat så är jag nöjd
Citera
2015-11-07, 14:41
Bannlyst
glömt att uppdatera med att fredagen den 13e november kommer Copenhell släppa band igen. Varför det väljer det datumet behöver väl ingen närmare förklaring.
Citera
2015-11-13, 12:36
Bannlyst
Alice Cooper, Megadeth, Epica, Rival Sons, Dropkick Murphys, Converge, August Burns Red, Sixx AM, Clawfinger, Helhorse, Norma Jean och Monuments.

Megadeth som ställde in 2014 kommer alltså tillbaka 2016. Dessutom då Alice Cooper.. Att dessa är headliners är nog rätt klart.

Frågan är dock om vi har några semiheaders här? Dropkick Murphys möjligen. Och givetvis även Epica då dom aldrig varit i danmark tidigare och ändå är rätt så stora. Men semiheadline vet i tusan. ca 30 band till återstår

Förövrigt rätt fet start

Headliners bör alltså vara Megadeth, Alice Cooper och Black Sabbath.
Senast redigerad av borjeboy 2015-11-13 kl. 12:41.
Citera
2015-11-13, 14:37
Bannlyst
klara dagar som de spelar på

Torsdagen den 23:e Alice Cooper, Sixx AM, Dropkick Murphys
Fredagen 24:e Megadeth, Monuments
Lördagen 25: Black Sabbath, Rival Sons

Resterande kommer väl upp dagar på så småningom.
Citera
2015-11-13, 19:11
Medlem
Deon Limes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
Alice Cooper, Megadeth, Epica, Rival Sons, Dropkick Murphys, Converge, August Burns Red, Sixx AM, Clawfinger, Helhorse, Norma Jean och Monuments.

Megadeth som ställde in 2014 kommer alltså tillbaka 2016. Dessutom då Alice Cooper.. Att dessa är headliners är nog rätt klart.

Frågan är dock om vi har några semiheaders här? Dropkick Murphys möjligen. Och givetvis även Epica då dom aldrig varit i danmark tidigare och ändå är rätt så stora. Men semiheadline vet i tusan. ca 30 band till återstår

Förövrigt rätt fet start

Headliners bör alltså vara Megadeth, Alice Cooper och Black Sabbath.

Megadeth, Epica, Converage och Monuments är bra släpp enligt min mening. Cooper har inte intresseat mig sedan tidigt 90-tal och resten är metalcore och nu-metal vilket jag klarar mig utan. Trodde Bind Guardian skulle vara med i detta släpp men de kommer kanske senare. Inte för att det spelar mig någon större roll men iaf.

Skulle personligen vilja se Kaun, Overkill, TesseracT, Ahab, Amorphis, Chelsea Wolfe och Dekadent. Samt dumpat Cooper som headliner och ersatt med Dream Theater. Men man kan inte få allt i livet och får hoppas att det är ett hyfsat mindre band på lilla scenen när det är nu-metal eller metalcore på något av de två större.
Senast redigerad av Deon Lime 2015-11-13 kl. 19:20.
Citera
2015-11-16, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deon Lime
Skulle personligen vilja se Kaun, Overkill, TesseracT, Ahab, Amorphis, Chelsea Wolfe och Dekadent. Samt dumpat Cooper som headliner och ersatt med Dream Theater. Men man kan inte få allt i livet och får hoppas att det är ett hyfsat mindre band på lilla scenen när det är nu-metal eller metalcore på något av de två större.

Chelsea Wolfe känns lite otippat för Copenhell men varför inte. Vet du om hon har spelat/bokats på andra metalfestivaler tidigare? Spontant känns det inte som att hon är helt i "metalscenen" så att säga, men jag har inte så bra koll på henne heller.
Citera
2015-11-16, 22:30
Bannlyst
Jag vill ha in Disturbed antagligen som semiheadline på någon av dagarna. Dom är runt i europa, och dessutom aldrig varit på copenhell och passar ju verkligen in som hand i handsken.

Förövrigt är väl detta första gången copenhell släppt alla sina headliners innan mars? Känns så iaf
Citera
2015-11-17, 10:59
Medlem
Deon Limes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spiralization
Chelsea Wolfe känns lite otippat för Copenhell men varför inte. Vet du om hon har spelat/bokats på andra metalfestivaler tidigare? Spontant känns det inte som att hon är helt i "metalscenen" så att säga, men jag har inte så bra koll på henne heller.

Vet inget om hennes eventuella festivalbokningar men såg henne för några veckor sedan och var rätt tungt faktiskt. Främst senaste skivan är mycket bullrig och finns en del metal i det. Hon är svårplacerad men som en avstickare till övriga fältet hade hon funkat bra och ser inte det som en större avstickare än vad Primus var förra året vilket jag också tyckte var välkommet.

Fast jag tillhör de som gärna ser ett och annat progressivt band även från rocken som t ex Magnum eller Yes.
Citera
2015-12-26, 22:02
Bannlyst
Glömt att lägga till att King Diamond, Blind Guardian, Decapitated och Beartooth är klara.. Intressant med King Diamond, han är stor i Danmark (han är dansk).

Nåväl, det gör att lineupen ser ut som följer Alice Cooper, Megadeth, Epica, Rival Sons, Dropkick Murphys, Converge, August Burns Red, Sixx AM, Clawfinger, Helhorse, Norma Jean, Monuments, King Diamond, Blind Guardian, Decapitated och Beartooth

16 band klara alltså, normalt sett ligger vi på över 40 band (gjorde 2014 och 2015). Innan dess var det en 2 dagars festival.

Jag har klart med 9 band jag vill se

Förresten kanske kan vi även ana att slayer är klara. Copenhell har lagt ut en jullåt av dom på sin Facebook sida. Och dom borde ju inte lägga ut en låt av en artist som inte kommer komma eller?
Senast redigerad av borjeboy 2015-12-26 kl. 22:05.
Citera
2015-12-28, 01:43
Medlem
Deon Limes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
Glömt att lägga till att King Diamond, Blind Guardian, Decapitated och Beartooth är klara.. Intressant med King Diamond, han är stor i Danmark (han är dansk).

Nåväl, det gör att lineupen ser ut som följer Alice Cooper, Megadeth, Epica, Rival Sons, Dropkick Murphys, Converge, August Burns Red, Sixx AM, Clawfinger, Helhorse, Norma Jean, Monuments, King Diamond, Blind Guardian, Decapitated och Beartooth

16 band klara alltså, normalt sett ligger vi på över 40 band (gjorde 2014 och 2015). Innan dess var det en 2 dagars festival.

Jag har klart med 9 band jag vill se

Förresten kanske kan vi även ana att slayer är klara. Copenhell har lagt ut en jullåt av dom på sin Facebook sida. Och dom borde ju inte lägga ut en låt av en artist som inte kommer komma eller?

Slayer är headliner så bokas dom lär Megadeth få maka på sig som kvällsavslutning. Men visst vore det härligt med Slayer och Megadeth på samma dag och för att göra kvällen riktigt minesvärd så släng in Overkill.

Mer realistiskt är Cattle Decapitation som spelar på Roskilde dagar före Copenhell och som inte har en spelning inbokat från Roskilde och knappt 5 veckor fram.
Vore en jättefin bokning då de släppte en kanonskiva så sent som i år.
Citera
2016-02-05, 00:57
Bannlyst
Ojojoj Copenhell slog till med släggan ordentligt igår och släppte 14 band. Däribland Scorpions och Amon Amarthat

Citat och alla 14 nya banden De tyske hardrockere SCORPIONS bliver det sidste hovednavn, og de efterspurgte vikinger fra AMON AMARTH vender tilbage i selskab med ABBATH, TREMONTI, ENTOMBED A.D., KADAVAR, TRIBULATION, DARK FUNERAL, RED WARSZAWA, REDWOOD HILL, WITH THE DEAD, HAVOK, GRUSOM og I'LL BE DAMNED! Vi ses til sommer!

Læs mere på Copenhell.dk – Billetter på http://bit.ly/1e0Abv2

Tremonti är förövrigt killen bakom Alter Bridge så gillar ni Alter bridge gillar ni antaglien trimonti.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in