Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-10-30, 21:02
  #157
Medlem
uffeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iagh
Vem har efterforskat och var?
"Han var polis i Aten, och gift med en svensk kvinnlig polis nu.
Hans far var högt uppsatt polischef i Aten, men av någon konstig anledning så fick sonen ( 47åringen) sparken på grått papper, och i samma veva så avgick hans far. Detta i samband med att två unga grekiska kvinnor hittades strypta... INGET vi kan bevisa, men det är det som vi fått fram hittills. Och det är skumt. Dessa mord är fortfarande olösta."


http://forum.exet.nu/viewtopic.php?t=27528
2005-10-30, 21:08
  #158
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lådvin
Om man läser tråden som det det länkades till tidigare i denna tråd verkar det finnas många i Jennifers närhet som gärna skulle sätta ett skott i honom. Polisen kanske skall börja leta där?

Det han gjorde var horribelt. Livstid skulle han haft. Att skjuta ihjäl honom framför ögonen på hans son är minst lika horribelt. Att se folk här hylla den gärningen skrämmer mig något fruktansvärt. Är ni helt från vettet?

Det är så typiskt kommunistbögar att börja böla när en mördare får sona för sina brott, dra nåt gammal över dig och dra till älsklingslandet Kuba din jävla kommunistmask....
2005-10-30, 21:53
  #159
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Centauro
Det är så typiskt kommunistbögar att börja böla när en mördare får sona för sina brott, dra nåt gammal över dig och dra till älsklingslandet Kuba din jävla kommunistmask....

Konstruktiv i kväll?
2005-10-30, 21:58
  #160
Medlem
Varför måste det göras en tråd i varje forum om denna händelse? Det räcker med de som finns på krimforumet, detta är en skvallertråd. Är det någonting som ska diskuteras är det den mördades identitet, ingenting annat.
2005-10-30, 23:44
  #161
Medlem
ErnstRamsteiners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Spirou_
Nej vi står nog inte på samma intellektuella nivå du och jag. Jag vet inte ens vem den där Olinda är som du jämför dig med.

Haha tack för dagens skratt (här på FB)! Trodde till en början att du var seriös, men inser mer och mer att så inte är fallet. Vem som helst förstår att du vet precis vem Olinda är när du uttrycker dig på det sättet. Roligt att du inte förstod att vi skulle förstå. Jävla tomte!
2005-10-31, 08:05
  #162
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lådvin
Tro mig. Jag hade också önskat honom en plågsam död. Men det hade varit lika jävla fel. Det finns en ganska väl genomtänkt anledning till att de flesta samhällen har lagar och regler.

Döda kommer inte tillbaka för att man hämnas. Hämnd (eller dödsstraff) har ingen förebyggande effekt (se USA).
Du verkar ha missuppfattat innehållet i den här tråden totalt.
Den handlar alltså inte om att jag och en massa människor tycker att lagen skall ändras så att det blir lagligt att hämnas.
Den handlar om beundran för att man trots lagen vågar agera som samvetet bjuder.
Och är beredd att ta de lagliga konsekvenserna av detta.

Att man sedan har olika måttstockar för vad som är hedervärt men olagligt, det är en annan femma.
Vissa vågar kalla sig kommunister i McCarty-erans USA, vissa blir självmordsbombare,
vissa dödar de vidrigaste mördarna, vissa bränner hemma.....
2005-10-31, 09:52
  #163
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gus Caesar
Är det någonting som ska diskuteras är det den mördades identitet, ingenting annat.

I såna fall kan ju tråden låsas, eftersom identiteten redan är känd.
2005-10-31, 21:47
  #164
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
Du verkar ha missuppfattat innehållet i den här tråden totalt.
Den handlar alltså inte om att jag och en massa människor tycker att lagen skall ändras så att det blir lagligt att hämnas.
Den handlar om beundran för att man trots lagen vågar agera som samvetet bjuder.
Och är beredd att ta de lagliga konsekvenserna av detta.


Gonatt. Jag var fullt medveten om att jag var OT, men jag var inte först. Du har ju däremot verkligen inte fattat topic. Identiteten var det, inget annat, och den röjdes för längesedan. Tråden drog sedan åt annat håll.
2005-10-31, 23:08
  #165
Medlem
ToreSkogs avatar
Personen som utförde handlingen var ju inte beredd att ta konsekvenserna så hur är era spekulationer kring huruvida ni själva hade bangat eller om skulle ha pissat på all moral relevanta för tråden?
Jag vet hur många som helst som kan komma hit och skriva jag hade dödat den jäveln, men de flesta av dem är ointelligenta tonåringar och jag förstår inte på vilket sätt det vore givande?
2005-11-01, 02:42
  #166
Medlem
Paul Tibbetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lådvin
Risken är väl att det inte slutar med detta? Någon kanske vill hämnas mördarens mördare a là maffia? Är det så vi vill ha det här?
Om någon av mina släktingar vart dömd för ett liknande brott och någon hämmnades så skulle jag nog sörja min släkting men jag skulle inte hämmnas då jag kan förstå varför han/hon blev mördad.

Citat:
Ursprungligen postat av lådvin
Tagande av annans liv är fortfarande kriminellt i större delen av världen. Beslutet om liv och död i ett civiliserat samhälle tas inte baserat på subjektiva bedömningar.
Det finns många delar av asien där befolkningen tar lagen i egna händer och utmäter ett direkt straff till missdådare och i dom länderna så är brottlisgheten väldigt låg trots stor fattigdom och enorma sociala skillnader (som vänstern brukar skylla brottslighet på).
Citat:
Ursprungligen postat av lådvin
Jag kan väl också tycka att Jennifermördaren inte hade mycket mer än sorg att tillföra världen och att 10 år var alldeles för lite. Men beslutet om han skall leva eller dö är inte mitt.
Det var väl jävligt tur det.
Citat:
Ursprungligen postat av lådvin
Jag skulle kunna ta upp begreppet etik men det är slöseri med tid.
Jag är skeptiskt till att du klarar av att förklara varför det var oetiskt att någon korrigerade det felaktiga straffet som svinet fick.
Citat:
Ursprungligen postat av lådvin
i detta forum för fånar och hjärndöda.
Jag förstår att du känner dig väldigt hemma här då.
2005-11-01, 02:46
  #167
Medlem
Paul Tibbetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lådvin
Om staten tillämpar dödsstraff säger den ju att det inte är fel att ta liv, eller hur? Staten skall statuera exempel, inte sänka sig till de kriminellas nivå.
Om ett demokratiskt land beslutar att ha dödsstraff så är det inte fel då staten har våldsmonopol. Om man inte vill få dödsstraff så låter man bli att begå brott som har det i straffskalan, enkelt va?
2005-11-01, 03:02
  #168
Moderator
impieteers avatar
Jag måste säga att jag håller med pöbeln i det här fallet. Jag tycker det var mycket glädjande att en dömd mördare dog på ett förhoppningsvis grymt och ångestladdat sätt.

Som en mycket stark anhängare av dödstraffet tycker jag inte att greken borde fått leva vidare överhuvudtaget efter sin dom.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback