2015-09-30, 09:36
Medlem
Culuscorvuss avatar
God dag jag håller på och gör en debatt artikel i antropofagi och jag behöver en trovärdig källa på hur många grader aids/hiv viruset dör på.
Citera
2015-09-30, 15:07
Medlem
Shepard25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Culuscorvus
God dag jag håller på och gör en debatt artikel i antropofagi och jag behöver en trovärdig källa på hur många grader aids/hiv viruset dör på.

HIV dör väl egentligen inte, då virus är partiklar (och inte organismer/celler) och således sällan definieras som levande.
Det du letar efter är alltså den temperatur då ssRNA't (HIV-virusets genom) och proteinerna denaturerar.
Här anger de minst 60 grader, vilket får anses tillförlitligt om man jämför med Tm-värden (för denaturering) som används vid PCR för amplifiering av DNA- och RNA-oligonukleotider.

Värt att observera att Tm-värdet för en viss oligonukleotid bestäms inte endast av dess komposition, utan också i vilken lösning den befinner sig i. T.ex. pH, oorganiska salter, organiska lösningsmedel etc.
Citera
2015-10-11, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Culuscorvus

Sök på Autoclave på wikipedia så får du svaret när organismer dör.
Citera
2015-10-11, 08:15
Medlem
hakro807s avatar
AIDS dör inte, det är lite som att fråga när en förkylning dör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in