2015-09-30, 02:56
Medlem
trickydicks avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21498003.ab

Ziggisar i farten? Dom brukar ju utmärka sig på åldringsbrott.

Hur ser Zigenar-situationen ut i Bergsjö?
Citera
2015-09-30, 02:56
Moderator
v50s avatar
Lite citat

Citat:
En kvinna i 75-årsåldern rånades i sitt hem i Hälsingland på tisdagskvällen.
Kvinnan hade gått och lagt sig när de maskerade rånarna krossade ett fönster och tog sig in.
– Hon bands fast medan de länsade ett kassaskåp, säger Peter Hultqvist vid polisen.
Citera
2015-09-30, 03:32
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21498003.ab

Ziggisar i farten? Dom brukar ju utmärka sig på åldringsbrott.

Hur ser Zigenar-situationen ut i Bergsjö?

Det låter lite för avancerat för att zigenare skulle ligga bakom. Mer baltstater eller syrianer.
Citera
2015-09-30, 03:41
Medlem
Att sånt här händer är delvis en högst oönskad effekt av att blivit allt svårare för tjyveriet att komma över kontanter.
Citera
2015-09-30, 04:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Det låter lite för avancerat för att zigenare skulle ligga bakom. Mer baltstater eller syrianer.

Det är ju någon med lokalkännedom som visste att hon hade ett kassaskåp
Citera
2015-09-30, 05:01
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Det är ju någon med lokalkännedom som visste att hon hade ett kassaskåp

Ja, någon form av tips lär väl nidingarna fått iaf..
Citera
2015-09-30, 05:45
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bushtucker
Ja, någon form av tips lär väl nidingarna fått iaf..

Kanske en på tok för vild gissning.....men jag har sett att affärskulturer i sydliga nejder ofta innebär en stor kontanthantering.....detta av flera skäl.
I flera länder där jag har arbetat så finns en mkt utbredd misstro mot banker....man vill inte under några omständigheter låta pengar "vila" i någon bank.
En lika stor misstro finns mot myndigheter.....ofta pga en utbredd korruption. Har företaget (ofta butiken, hantverkaren, restaurangen) en stor omsättning som går via banken så knackar myndighetspersoner på dörren och begär sin andel (en form av utpressning).
Av det skälet så handlar det om en mycket stor kontanthantering...leverantörer betalas kontant, löner betalas kontant, och allt under bankers och myndigheters radar.
Med den här "kontantkulturen" i bagaget så tror jag att många av våra invandrare kör igång små affärsverksamheter i Sverige och inom de olika invandrargrupperingarna så vet man vem som "gör affärer".
Av det skälet så tror jag att det kan vara möjligt att den rånade kvinnan samt rånarna alla har invandrarbakgrund.
Citera
2015-09-30, 10:16
Bannlyst
asså fy fan för sånt här. Vafan ska dom binda fast hon för. idiotas.

Hörde det var några påtända som härjat just innan och velat komma in i ett annat lägenhetshus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in