Citat:
Ursprungligen postat av
bushtucker
Ja, någon form av tips lär väl nidingarna fått iaf..
Kanske en på tok för vild gissning.....men jag har sett att affärskulturer i sydliga nejder ofta innebär en stor kontanthantering.....detta av flera skäl.
I flera länder där jag har arbetat så finns en mkt utbredd misstro mot banker....man vill inte under några omständigheter låta pengar "vila" i någon bank.
En lika stor misstro finns mot myndigheter.....ofta pga en utbredd korruption. Har företaget (ofta butiken, hantverkaren, restaurangen) en stor omsättning som går via banken så knackar myndighetspersoner på dörren och begär sin andel (en form av utpressning).
Av det skälet så handlar det om en mycket stor kontanthantering...leverantörer betalas kontant, löner betalas kontant, och allt under bankers och myndigheters radar.
Med den här "kontantkulturen" i bagaget så tror jag att många av våra invandrare kör igång små affärsverksamheter i Sverige och inom de olika invandrargrupperingarna så vet man vem som "gör affärer".
Av det skälet så tror jag att det kan vara möjligt att den rånade kvinnan samt rånarna alla har invandrarbakgrund.