2020-05-03, 01:27
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazedaze
Oavsett om Freddie Mercery är persisk eller ej så spelar Queen ej hårdrock och skulle ändå inte vara med i det eventuella hårdrocksprogrammet på SR.

Beror väl på vem man frågar antar jag men Queens tre första album var definitivt hårdrock, sen blev de kända på sina partypoplåtar men det förnekar inte faktumet att de lirade hårdrock iaf i början.
Citera
2020-05-03, 02:36
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Oavsett om Freddie Mercery är persisk eller ej så spelar Queen ej hårdrock och skulle ändå inte vara med i det eventuella hårdrocksprogrammet på SR.
Vad är det här för jävla skitsnack?
Kan man inget om Queen gör man bäst i att hålla snattran.
För det första finns det troligen ingen genre av musik Queen inte spelat. För det andra var de pionjärer även inom hårdrocken.
Och nej, jag är inte ett dugg intresserad av vad DU tycker är hårdrock, för det skiter hela resten av världen också i, men de gjorde punk före punken kom och de gjorde hårdrock som fick hårdrockares strumpor att rotera fritt på fötterna. Deras debutplatta anses av många vara en av de mest underskattade hårdrockdebuterna nånsin. Jag fick min kopia av förstapress 1974 efter att ha hört och köpt Sheer Heart Attack och genast ville ha ettan och tvåan också.

Läs på lite, så du slipper göra bort dig här.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Queen

Vad det kommer till "hårdrock" finns få om någon alls som är större genom tiderna.
Och du, vet du vad som toppar Billboards hårdrockslista just nu? https://www.billboard.com/charts/hard-rock-albums

Notera att de också ligger tolva på listan samtidigt.
Senast redigerad av GaylordYanker 2020-05-03 kl. 02:39.
Citera
2020-05-04, 09:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Vad är det här för jävla skitsnack?
Kan man inget om Queen gör man bäst i att hålla snattran.
För det första finns det troligen ingen genre av musik Queen inte spelat. För det andra var de pionjärer även inom hårdrocken.
Och nej, jag är inte ett dugg intresserad av vad DU tycker är hårdrock, för det skiter hela resten av världen också i, men de gjorde punk före punken kom och de gjorde hårdrock som fick hårdrockares strumpor att rotera fritt på fötterna. Deras debutplatta anses av många vara en av de mest underskattade hårdrockdebuterna nånsin. Jag fick min kopia av förstapress 1974 efter att ha hört och köpt Sheer Heart Attack och genast ville ha ettan och tvåan också.

Läs på lite, så du slipper göra bort dig här.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Queen

Vad det kommer till "hårdrock" finns få om någon alls som är större genom tiderna.
Och du, vet du vad som toppar Billboards hårdrockslista just nu? https://www.billboard.com/charts/hard-rock-albums

Notera att de också ligger tolva på listan samtidigt.
Just därför jag inte håller snattran. Queen är inte den sortens rock som skulle ha spelats i ett hårdrocksprogram på SR om de vill spela riktig hårdrock.
Citera
2020-05-04, 10:03
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Just därför jag inte håller snattran. Queen är inte den sortens rock som skulle ha spelats i ett hårdrocksprogram på SR om de vill spela riktig hårdrock.
Visste du att något inte blir hårdrock för att ett program på SR inte spelar det i sitt hårdrocksprogram?
När blev SR det som definierade hårdrock?
Vet SR ens vad hårdrock är, eller måste de låna in "någon" självutnämnd hårdrocksexpert som kan "föreläsa pöbeln" i sedvanlig "public service-anda" om vad det är?

Vad jag hade hoppats på att du skulle begripa mha mitt inlägg var att du är ute på djupt vatten och att jag lämnar dig där och låter dig klara dig själv.
Citera
2020-05-04, 10:44
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Hårdrocken är öppen för alla. Vill tjejer spela metal finns det inget som hindrar dem. Vill tjejer lyssna på hårdrock så får de det. Vill tjejer gå på konserter är de mer än välkomna.

Dvs kan de göra precis som de vill. Och önskar de mer kvinnlighet inom metalscenen får de väl ordna det själv.

P3 ska vara "ungdomskanalen". Så har det iallafall varit men dagens ungdom använder andra medier än radio. De som fortfarande lyssnar är troligtvis inte tonåringar utan 40+.
Att prompt göra program för en publik som är upptagen på annat håll och inte bryr sig är meningslöst (utöver att programskaparna får ha sin skattefinansierade lekstuga).
Skulle tro att den genomsnittlige p3-lyssnaren är 44,5 år och lyssnar i bilen.

Varför måste hårdrock vara för alla? Är Greys anatomy också något som borde banlysas då det troligtvis har en större del kvinnlig publik än män? Eller varför inte sluta spela Justin Bieber på p3 då majoriteten av hans fans är tjejer? Yoga borde inte heller få hållas utan kvotering på minst 50% män eller varför inte förbjuda nagelsalonger som inte har en kundskara med nästintill hälften killar?
Listan kan göras lång där en generalisering av vad som lockar tycks vara könsbunden.

Bort med dessa irriterande pekpinnar om hur något borde vara för att passa ett särskilt kön. Låt alla gilla vad fan de vill eller ska one direction och Rihanna tvingas in i ett samarbete med Burzum och Tiny Tim för att täcka in alla tänkbara kön och målgrupper? Allt kommenterat av Mats Nileskär, Yohio och Bruno Wintzell (oj förlåt blev för många män byt ut Bruno mot Kristina Lugn och Leni Riefenstahl)

P3 existerar ens den kanalen längre? Vi hårdrockare klarar oss utan någon support från dem.
Citera
2020-05-04, 11:04
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Jodå Queen har spelat hårdrock men rört sig mellan genrer och experimenterat.

Dock känns ju ett specifik hårdrocksprogram inte som arenan för Queen då de spelas överallt och är konstigt nog mainstream (trots sina utsvängningar).
Ett rent hårdrocksprogram skulle såklart spela sådant som inte snurrar i etern, de borde alltså inte spela sådant såsom Queen eller för den delen Iron Maiden (vem fan skulle bänka sig framför radioapparater för att höra number of the beast). Men likväl är Queen hårdrock.
Men jämför du "the show must go on" med något från t ex Slayer kommer den oinvigde naturligtvis anse att "the show must go on" inte framförs av något hårdrocksband jämfört med något epos från Slayer.

Du måste se till vilken tidsanda musiken härstammar från. Och ja det är skillnad på 70-talshårdrock och 90-tals metal men likväl är bägge hårdrock.
Citera
2025-08-21, 12:37
Medlem
Den feministiska grundaren Emelie's Only Fans konto BaraFläktar har läckt och sprids nu på internet

Youtubern Anjo https://www.youtube.com/@ANJO1/videos berättar om nyheten och om denna personliga tragedi för Emelie och den misär läckaget av 901 bilder, av exceptionell karaktär, skapar för henne. Hon har tvingats flytta ut i en husbil i skogen tillsammans med avdankade hårdrockaren som kallar sig Medvikt (som tydligen ska vara hennes man).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in