2015-09-29, 10:26
Bannlyst
Jag är beroende av lång batteritid då jag ofta är borta länge utomhus. Så vilken mobil rekommenderar ni som klarar över 6 timmar utan att man ska behöva ladda telefonen?
Citera
2015-09-29, 10:26
Medlem
Ska du prata hela tiden?
Citera
2015-09-29, 10:50
Medlem
PretIdiotiems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Jag är beroende av lång batteritid då jag ofta är borta länge utomhus. Så vilken mobil rekommenderar ni som klarar över 6 timmar utan att man ska behöva ladda telefonen?

Nån klassisk knapptelefon, t.ex. Nokia 301, en fullt modern mobil.

Samtliga pekmobilen har dåliga antenner, så de drar onödigt mycket ström hela tiden. Dessutom drar större skärmar mer ström.
Citera
2015-09-29, 11:01
Medlem
Xperia z3?

http://forum.xda-developers.com/z3/g...nsane-t2886832

Sony har ju blivit populära pga deras batteritid just. Men allt beror på vad du menar med "ny mobil". En dum-telefon har betydligt bättre batteri än en smart.
Citera
2015-09-29, 11:02
Medlem
Kaustis avatar
Sonys Xperia-serie har ruskigt bra batteritid. Jag använde min till att spela, surfa med mera hela dagarna när jag var ute och reste men den pallade med en hel dag ändå. Jämfört med t.ex. en iPhone är det löjligt stor skillnad.
Citera
2015-09-29, 11:09
Medlem
frank_pes avatar
Har hört gott om senaste Motorola Moto G eller Moto E Styx som är lite mindre och bra pris för vad man får!

Egentligen så borde du klara dig med de flesta om du bara tar med dig en kraftfull power bank ut
Ha inte en massa onödigt igång och sänk displayljuset så håller batteriet hyfsat.
Citera
2015-09-29, 11:45
Medlem
Det har kommit en hel del batterimonster på den kinesiska marknaden. Många runt 5000mAh jämfört med 2500-3000mAh som är standard på "Svensson telefonen"
Citera
2015-09-29, 11:54
Medlem
Annars kan du kolla efter nått sånt här till den telefonen du bestämmer du för. Men mobilen kan blir lite klumpig då.

http://pages.ebay.com/link/?nav=item...060784&alt=web
Citera
2015-09-29, 15:05
Medlem
Mobil med utbytbart batteri, Galaxy S5, Galaxy S5 plus, LG G3 G4. Extern laddare, så kan du ladda ett batteri medan du använder mobilen. Det tar tio sekunder att få full laddning igen(byta batteri), och du kan ha flera batterier. Laddare och batterier köper man nästan gratis på Ebay.
Citera
2015-09-29, 23:01
Medlem
X_surfers avatar
Sony Xperia Z3 eller Z3 Compact.

Dessa lurar klarar av ungfär 2 dagars användning utan större problem, allt som oftast.
Dessutom kan du sätta telefonen i ultra-stamina-läge och få ut batteritid på över 1 vecka (detta kopplar bort alla avancerade funktioner och låter dig endast använda grundläggande funktioner såsom sms, kalender, telefon, kamera och miniräknare för att spara batteri)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in