2015-09-28, 20:45
Medlem
Hej som rubriken lyder så laggar datorn när ja streamar film eller serier från nätet tex. SvtPlay Dreamfilm och liknande. Har testat sänka upplösningen på de ja försöker kolla på men de hjälper inte. Ljudet funkar oftast som de ska men bilden bara hackar. Jag kan även ibland tycka att datorn känns lite seg överlag när man bara sitter och surfar oxå.

Jag har ComHem och får 60Mbit/s ner och 12Mbit/s upp när ja kollar med bredbandskollen.

Kör med kabel direkt från modemet/routern (netgear cg3100) och en hdmi kabel till tv´n

jag har den här datorn men har satt i 8gb ram och en 250gb ssd disk som jag kör windows 10 på
http://www.inet.se/produkt/1971561/a...e2-1800#/specs
Enligt vad ja förstår så ska de inte vara några problem och streama film från nätet med även den högsta upplösningen på den datorn.

Skulle va väldigt tacksam om någon kunde hjälpa mig och hitta en lösning på problemet

MVH Larry
Citera
2015-09-28, 20:55
Medlem
annanmedlems avatar
Kanske helt enkelt är för klen processor (och grafik)?

1/6-1/4 så kraftfull som en i3 enligt något benchmark.
Citera
2015-09-28, 21:01
Medlem
crillecrilles avatar
Processorn är ingen höjdare, tyvärr. Det är snudd på falsk marknadsföring av Inet när de skriver "klarar Full HD utan problem". Man kan säkert spela av en del material i 1080p under vissa förutsättningar men jag är inte överraskad över de problem du upplever TS.
Citera
2015-09-28, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
Kanske helt enkelt är för klen processor (och grafik)?

1/6-1/4 så kraftfull som en i3 enligt något benchmark.

Men borde den inte iaf klara av att spela upp en film i 360p eller 480p utan att de hackar?
Om jag tittar på en film som ja har tankat ner så är de inga problem alls
Citera
2015-09-28, 21:10
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HLarry
Men borde den inte iaf klara av att spela upp en film i 360p eller 480p utan att de hackar?
Om jag tittar på en film som ja har tankat ner så är de inga problem alls
Jo, det borde du nog. Men det är stor skillnad på att spela av en lokal fil i VLC och att spela av video som streamas och levereras genom exempelvis Flash-baserade spelare.

Vilken webbläsare använder du? Har du en miljard program i bakgrunden? Du borde testa att köra med Chrome, Adblock, inga andra program eller flikar öppna. Krånglar det då fortfarande så är det nog inte så mycket du kan göra.
Citera
2015-09-28, 21:10
har bra dator men har upplevt att det fuckar ur med firefox men funkar perfekt i crome .

https://get.adobe.com/se/flashplayer/

testa och uppdatera den kanske
Citera
2015-09-28, 21:23
Medlem
Jag kör med firefox och adblock som standard men har även testat med chrome och explorer utan att de har blivit någon skillnad.
Kanske får bita i de sura äpplet och köpa sig en ny dator helt enkelt....
Citera
2015-09-29, 12:13
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minponny
har bra dator men har upplevt att det fuckar ur med firefox men funkar perfekt i crome .

https://get.adobe.com/se/flashplayer/

testa och uppdatera den kanske
Kör man Chrome så kommer man ju normalt inte använda Adobes separata Flashspelare.
Citera
2015-09-29, 12:15
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HLarry
Jag kör med firefox och adblock som standard men har även testat med chrome och explorer utan att de har blivit någon skillnad.
Kanske får bita i de sura äpplet och köpa sig en ny dator helt enkelt....
Du kan ju alltid testa ställa ett äpple på den och se om det blir bättre.
En del hävdar ju att samma dator fast med äpple är bättre.

Vet inte hur mycket skit din dator kör i övrigt, dumpa antivirus annat än Microsofts och testa i Chrome.

Med Pirateplayer kan man ladda ner från diverse playsidor:
http://pirateplay.se/pirateplayer/
och sedan spela videon när den väl är nedladdad, kanske fungerar bättre?

Fungerar inte äpplet så ät upp det medan du laddar ner videon förslagsvis? Kan ju köpa flera äpplen och ha ett till varje avsnitt.
Senast redigerad av annanmedlem 2015-09-29 kl. 12:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in