2015-09-28, 20:23
Medlem
Christopher.s avatar
Sitter i dessa dagar och budar på en fastighet. Vi är ett par budgivare, jag la ett bud på utgångspriset men någon höjde till priset med ca 9% över utgångspris, jag kan tänka mig att öka priset till ett max 20% över utgångspriset. Bör man köra all in eller höja successivt?
Citera
2015-09-28, 20:29
Medlem
James91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Sitter i dessa dagar och budar på en fastighet. Vi är ett par budgivare, jag la ett bud på utgångspriset men någon höjde till priset med ca 9% över utgångspris, jag kan tänka mig att öka priset till ett max 20% över utgångspriset. Bör man köra all in eller höja successivt?
Jag skulle kört all in. Hatar fittluffare som höjer med 5lax typ.
Citera
2015-09-28, 20:30
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.

Om man höjer med små summor är det lättare att folk överskrider sin budget och höjer med mer än de tänkt från början eftersom det inte handlar om stt höja med så mycket mer pengar.

Om du höjer allt på en gång har du dock ingen möjlighet att höja mer ifall någon synar din bluff.

Risken finns även att du får betala ett högre pris.

Jag hade dock kört på skrämseltaktik och höjt stor summa har gjort detta tidigare och det har fungerat.

Jag hade dock haft liten dumma kvar så jag kunde höja en gång till.
Citera
2015-09-28, 20:50
Medlem
Tänk också på att de flesta har jämna siffror som sitt maxbud. Typ 1000 000m 1100 000 osv. Att lägga ett sista bud något över en sådan jämn summa kan få folk att hoppa av om det senaste jämna var deras max.
Citera
2015-09-28, 21:00
Medlem
idiamindadas avatar
Bestäm ditt maxpris och låt det sätta stopp. Dras inte in i någon tävling.
Citera
2015-09-29, 13:11
Medlem
PaulPaljetts avatar
Enda gången jag varit med om att en "taktik" lönat sig (på det vis att man fick objektet man ville ha) var när det slängdes upp rejält med cash direkt innan budgivningen dragit igång. Det fick övriga budgivare att dra sig ur.

Notera att det inte var ett överdrivet bud, det landade nånstans runt där det hade blivit vid en normal budgivning.
Citera
2015-09-30, 21:35
Medlem
Christopher.s avatar
Vann budgivningen Gick dock över budget Men det var fortfarande ett klipp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in