Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-28, 20:04
  #1
Medlem
Ja har vart vegetarian i 3 år. För två månader sedan ville jag testa äta lax, men jag kunde inte svälja det. Tyckte inte att det var gott.

Jag skulle däremot vilja testa att käka skaldjur igen.. Det var länge sedan! Och ja älskar skaldjur!
Men ja vet inte riktigt om jag vill pga att jag inte tycker att man ska äta djur.. Jag anser att dom har lika stor rätt att leva som vi har. Men samtidigt känner jag att räkor mer är som insekter.. Och dom känner jag inget speciellt för av någon anledning.

Hur gör man för att börja käka fisk eller skaldjur igen?
Citera
2015-09-28, 20:15
  #2
Avstängd
Du köper räkor, skalar om dom är oskalade, annars stoppar du dom i munnen och tuggar ett par gånger, sen sväljer. Därefter repeterar du ovanstående tills du känner att du inte vill äta fler....

Varför ska folk göra det så himla komplicerat?
Citera
2015-09-28, 20:20
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fullan
... Hur gör man för att börja käka fisk eller skaldjur igen?
Gå till en bra restaurang som är känd för sin fisk och sina skaldjur och som är duktiga på att inkludera grönsaker i rätterna.
Citera
2015-09-28, 20:20
  #4
Medlem
Om du inte vill köpa skaldjur och riskera att kasta bort massa pengar så kan du nog fråga närmsta fiskbil om du kan få smaka på en räka utav din egna anledning.
Citera
2015-09-28, 20:21
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarmat
Du köper räkor, skalar om dom är oskalade, annars stoppar du dom i munnen och tuggar ett par gånger, sen sväljer. Därefter repeterar du ovanstående tills du känner att du inte vill äta fler....

Varför ska folk göra det så himla komplicerat?
Livet är mer komplicerat än du verkar tro, min vän.
Citera
2015-09-28, 20:23
  #6
Medlem
remixutoheavens avatar
Man börja äta fisk eller skaldjur, mer simpelt blir det inte...
Citera
2015-09-28, 20:24
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Livet är mer komplicerat än du verkar tro, min vän.

Nej det är det inte. Livet är så komplicerat man gör det till.
Citera
2015-09-28, 21:09
  #8
Medlem
Om du käkat det innan, vad var det godaste då? Jag personligen hade valt en riktigt stor räkmacka med ett hav av räkor på, och mycket citronmajonäs till
Citera
2015-09-28, 21:40
  #9
Medlem
Köp en burk skagenröra och något gott bröd, smeta på lite och ät.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback