Citat:
Ursprungligen postat av
Kotletterad
Nu nr den sjunkit en del sen senaste utdelningen, skulle du sga att det r kplge?
Det r svrtolkat just nu. Mycket stora frndringar har skett i nrtid. 12 av 16 skepp r SLDA till ett fretag i samma bransch. (BWLPG)
Nettovinsten (cash) p denna frsljning kommer enligt Avance:s ledning delas ut. Man fr dessutom betalt i aktier i det kpande fretaget. En del (ganska mycket) talar fr att ven dessa aktier kommer delas ut. Det kommer allts delas ut REJLT med pengar. Detta ska d stllas i relation till priset p aktien. Min gissning r att marknaden har satt ett korrekt pris p aktien, men givet dessa stora frndringar i hela caset vgar iaf inte jag ge dig eller ngon annan rd p vad man ska gra.
Fr egen del sitter jag kvar och vntar in vad som sker. Jag har ett GAV p 67:- och har ftt min insats betald genom utdelningar ett par gnger om. Men det fanns ju dom som kpte fr ca 180:- bara fr ngon mnad sedan, strax innan raset brjade, och dom r kanske inte s njda. Som slutligt svar p din frga s vgar jag inte uttala mig om det r kplge eller inte.