• 1
  • 2
2015-09-28, 17:30
Medlem
nioss avatar
Hej!

Jag har idag lite små lån här och där som har hunnit ikapp min månadsinkomst vilket innebär att jag går minus varje månad nu.

Jag har lån på: 27000 och vet inte vad jag ska göra. Jag är lite för feg för att gå till och prata med en rådgivare så vet inte riktigt vad man ska göra.

Jag är fastanställd, får ut 15000 och har utgifter på cirka 8500 utöver lånen.
Inga anmärkningar eller inkassokrav.

Tips?
Citera
2015-09-28, 17:32
Medlem
KaliberTolvs avatar
Sälj lyx prylar
Snåla in på lyx varor

Ta ett räntefritt lån av föräldrar?
Citera
2015-09-28, 17:35
Medlem
nioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaliberTolv
Sälj lyx prylar
Snåla in på lyx varor

Ta ett räntefritt lån av föräldrar?

Det låter klokt. Får nog börja med det.. Ja det alternativet med mina förlädrar är dock inte något som är möjligt för min del tyvärr :/
Citera
2015-09-28, 17:41
Medlem
Hur mycket betalar du på lånen varje månad. Du har ju 6500 kr kvar när alla utgifter förutom lånen är betalda. Med lån på 27000 kr kan väl inte beloppen för ränta och amortering vara särskilt höga?
Citera
2015-09-28, 17:47
Medlem
nioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoreDump
Hur mycket betalar du på lånen varje månad. Du har ju 6500 kr kvar när alla utgifter förutom lånen är betalda. Med lån på 27000 kr kan väl inte beloppen för ränta och amortering vara särskilt höga?

En del av de 27000 är "snabblån" alltså t.ex. ett lån är på 5000 med förfallodatum om 3 dagar liksom.
Citera
2015-09-28, 17:48
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nios
Hej!

Jag har idag lite små lån här och där som har hunnit ikapp min månadsinkomst vilket innebär att jag går minus varje månad nu.

Jag har lån på: 27000 och vet inte vad jag ska göra. Jag är lite för feg för att gå till och prata med en rådgivare så vet inte riktigt vad man ska göra.

Jag är fastanställd, får ut 15000 och har utgifter på cirka 8500 utöver lånen.
Inga anmärkningar eller inkassokrav.

Tips?

Det är lättare stt hjälpa dig ifall du presenterar allt du gör av med pengar på varje månad i punkter Typ så här:

Hyra 5000 kr
Mat 2000 kr
Lån 1500 kr
Nöjen 1000 kr
Bil och bränsle 3000 kr.

Också vidare du förstår det ger dn bättre överblick för att se var det ska dras ner på pengar.

Gå in till din vanliga bank och ta ett lån där så du samlar alla lån där istl blir billigare per månad.
Citera
2015-09-28, 17:51
Medlem
virablatiras avatar
Lite svårt att ha en åsikt här annat än att jag inte förstår hur du inte kan lösa detta enkelt själv. Låter ju inte som att du har jättesvårt att lösa din skuld. Börja med att skriv upp alla dina kostnader och särskilt noga med sånt som "bara" är en hundring i månaden typ några extra tv-kanaler, lite extra fart på internet mm. Vissa saker är du kanske fast i via avtal men se alltid igenom sånt löpande. Brukar alltid gå att spara en hel del där.
Och disciplin i affärer skadar aldrig. Men som sagt, enklare för dig om du skriver ner dina utgifter ett tag så du ser själv vad du kan spara in på. Lycka till
Citera
2015-09-28, 17:56
Medlem
nioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virablatira
Lite svårt att ha en åsikt här annat än att jag inte förstår hur du inte kan lösa detta enkelt själv. Låter ju inte som att du har jättesvårt att lösa din skuld. Börja med att skriv upp alla dina kostnader och särskilt noga med sånt som "bara" är en hundring i månaden typ några extra tv-kanaler, lite extra fart på internet mm. Vissa saker är du kanske fast i via avtal men se alltid igenom sånt löpande. Brukar alltid gå att spara en hel del där.
Och disciplin i affärer skadar aldrig. Men som sagt, enklare för dig om du skriver ner dina utgifter ett tag så du ser själv vad du kan spara in på. Lycka till

Absolut. Alltså utgifterna är inga konstigheter. Lever så snålt jag kan. Det jag är orolig för är t.ex. snabblånen som går ut om några dagar. Har inte mkt kvar då jag betalt andra lån..
Senast redigerad av nios 2015-09-28 kl. 18:00.
Citera
2015-09-28, 18:00
Medlem
virablatiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nios
Absolut. Alltså utgifterna är inga konstigheter. Lever så snålt jag kan. Det jag är orolig för är t.ex. snabblånen som går ut om några dagar. Har inte mkt kvar då jag betalt andra lån..

Jag antar att jag får sälja min dator och TV typ..

Kolla med din bank som Bergwall skrev nyss. Har du inga betalningsanmärkningar kan dom säkert hjälpa dig för du har ju ok ekonomi och inga fantasiskulder. Men fastna inte i träsket för sms-lån
Citera
2015-09-28, 18:08
Medlem
nioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virablatira
Kolla med din bank som Bergwall skrev nyss. Har du inga betalningsanmärkningar kan dom säkert hjälpa dig för du har ju ok ekonomi och inga fantasiskulder. Men fastna inte i träsket för sms-lån

Tack. Har lärt mig det om SMS lån nu. Jag har dock bettat väldigt mycket och det är en stor del till skulderna så vet inte om de kommer godkänna ett lån då.
Citera
2015-09-28, 18:12
Medlem
hoax9s avatar
Panta burkar, ta sms lån eller sälja droger tex.
Det finns massor av alternativ!
Citera
2015-09-28, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoax9
Panta burkar, ta sms lån eller sälja droger tex.
Det finns massor av alternativ!
Du kan väl läsa tråden innan du svarar?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här