Citat:
Ursprungligen postat av
cumshooter
Han har förbrukat min respekt för alltid, när han börjar med detta psykosbeteende helt plötsligt i detta läge, då är man lägre än skit. Tillochmed min mamma var irriterad, jag har stöttat henne mycket så börjar han bete sig som en galning, som dessutom söker uppmärksamhet hos mina föräldrar och min mamma som har en dödlig sjukdom (ca 80% chans att överleva bröstcancer med operation och allt men det är ändå oroligt då man inte vet). Han kan dra åt helvete faktiskt, han är inlagd på sjukhus förövrigt.
Börja bete sig som en schizo och komma hem till min mamma och bete sig som en galning, dessutom smått otrevlig och delar med sig av sina sjuka funderingar, när hon nyligen blivit diagnosticerad med bröstcancer. Det är verkligen att söka uppmärksamhet och utnyttja de som är i sitt livs mest psykiskt sårbara tillstånd.
Hur mår du själv egentligen? Det låter mycket som att du blir arg att din mor ger han all uppmärksamhet.
Sen ska du förstå en sak. Psykiska sjukdomar är INGET du väljer. Och du ska skärpa dig rejält angående den attityden. Du har en jävla översittare attityd där du förväntar dig att du har insikt i alla omständigheter.
Har din bror Bipolär så är det en av de psykiska sjukdomarna som även har en fysisk åkomma i förminskad hippocampus. Detta innebär att han har mycket svårt att hantera känslor. Det betyder att om du vill ha din bror i ditt liv från och med nu så MÅSTE du förhålla dig till den. Precis som du förhåller dig till din mamma.
Sen ska du absolut stå på dig. Det du känner är också lika viktigt. Men ordna nån jävla empati som inte är narcissistisk.