2015-09-28, 12:20
Medlem
Imirons avatar
Hej! Jag råkade i tjänsten ut för en lättare arbetsskada. Den resulterade i direkt stor smärta och under fyra dagar en inte enorm men helt klart störande smärta.

Jag menar att då detta inte ledde till sjukskrivning i över x antal dagar, utan till ingenting (fortsatte arbeta som vanligt) så har jag ingen möjlighet att få någon ersättning för sveda och värk. En del kollegor menar att jag har fel.

Hur ligger det till?

I vanliga fall skiter jag i ersättning, det är inte första gången det händer, men nu har det skett så många upprepade gånger utan att något konkret görs åt skaderisken att jag tröttnat och hoppas på att eventuellt försäkringsbolagsgnäll på arbetsgivaren kan förmå en ändring.

Vad har jag för möjligheter?
Citera
2015-09-28, 12:32
Medlem
Tror det är rätt liten chans , inge läkare inge frånvaro och inga ärr ? Nix blir nog inget där ?

Off lite : jobbar du på ett lager i mellersta Sverige ?
Citera
2015-09-28, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Hej! Jag råkade i tjänsten ut för en lättare arbetsskada. Den resulterade i direkt stor smärta och under fyra dagar en inte enorm men helt klart störande smärta.

Jag menar att då detta inte ledde till sjukskrivning i över x antal dagar, utan till ingenting (fortsatte arbeta som vanligt) så har jag ingen möjlighet att få någon ersättning för sveda och värk. En del kollegor menar att jag har fel.

Hur ligger det till?

I vanliga fall skiter jag i ersättning, det är inte första gången det händer, men nu har det skett så många upprepade gånger utan att något konkret görs åt skaderisken att jag tröttnat och hoppas på att eventuellt försäkringsbolagsgnäll på arbetsgivaren kan förmå en ändring.

Vad har jag för möjligheter?

Dina chanser är nog ganska lika med noll i detta fall. Men du ska vända dig till ditt skyddsombud på arbetsplatsen. Han/hon kan agera med att bl.a hotta med arbetsmiljöverket om ingen ändring sker...
Citera
2015-09-28, 15:06
Medlem
Evidensias avatar
Tillsammans med skyddsombudet ska du upprätta en anmälan om arbetsskada och skicka in ett ex till försäkringskassan. Skulle du drabbas av framtida men pga av händelsen har du stora möjligheter att få en bra ersättning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in