2015-09-28, 12:15
Medlem
Som rubriken antyder så har jag blivit erbjuden jobb på Verisure som larminstallatör. Någon som jobbat med just detta som kan dela med sig av sina erfarenheter? Tjänar man bra pröjs?
Citera
2015-09-28, 13:25
Bannlyst
De verkar söka tokmycket folk. Skulle tippa att det inte är det bästa av jobb.
Citera
2015-09-28, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
De verkar söka tokmycket folk. Skulle tippa att det inte är det bästa av jobb.

Tänker lite så jag också. Men som installatör har man tydligen en grundlön iaf, och slipper provisionsdelen vad jag har förstått...
Citera
2015-09-29, 17:51
Medlem
itsallalies avatar
Läs om sector alarm installatör, samma jobb.

Din grundlön är kring 12000, ditt jobb handlar mest om merförsäljning - alltså kränga på mer prylar hos befintliga kunder - stor press på detta. Du jobbar 8-17 kanske längre. Arbete på den orten är inte alltid självklar - kan vara så att man får vara på annan större ort där installatörerna inte hinner med.

Själva installationerna och service är enkla. Simpla system.

Kruxet ligger på merförsäljningen alltså, och så pressen på dig att kränga på mer skit för att du ska få bättre lön. Du får service bil, och upplagda kunder.
Citera
2015-09-29, 20:22
Medlem
Rigor Mortiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsallalie
Läs om sector alarm installatör, samma jobb.

Din grundlön är kring 12000, ditt jobb handlar mest om merförsäljning - alltså kränga på mer prylar hos befintliga kunder - stor press på detta. Du jobbar 8-17 kanske längre. Arbete på den orten är inte alltid självklar - kan vara så att man får vara på annan större ort där installatörerna inte hinner med.

Själva installationerna och service är enkla. Simpla system.

Kruxet ligger på merförsäljningen alltså, och så pressen på dig att kränga på mer skit för att du ska få bättre lön. Du får service bil, och upplagda kunder.
Hmmm, vi satte in larm från Verisure för ett halvår sen då det var spring runt huset dagtid när ingen var hemma. Det var inte antydan till merförsäljning från installatören när han kom hit. Han hade sin lista på prylar som skulle monteras och så var det klart sen. Nu var det ju i och för sej kameror o dyl så det fanns väl inte så mycket mer att sälja.
Citera
2016-02-17, 11:22
Medlem
Hej, jag har en nära vän som alltid nämner hur extremt dålig utvecklingen är för de anställda hos Verisure. Pratar ofta om kraftigt försämrade löner och fullkomligt uselt ledarskap inom organisationen. Detta är dock enbart vad han säger. Han är dock ingen duvunge och verkar vet vad han talar om.

Lycka till i vilket fall!
Senast redigerad av Suggestsoberliving 2016-02-17 kl. 11:27.
Citera
2016-02-17, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rigor Mortis
Hmmm, vi satte in larm från Verisure för ett halvår sen då det var spring runt huset dagtid när ingen var hemma. Det var inte antydan till merförsäljning från installatören när han kom hit. Han hade sin lista på prylar som skulle monteras och så var det klart sen. Nu var det ju i och för sej kameror o dyl så det fanns väl inte så mycket mer att sälja.

Delar din uppfattning om installatörerna, och då valde vi en larmlösning utan kameror till att börja med. Installatören var där och installerade, snacka lite skit över en kaffe och åkte sedan.

Kanske beror på vart man är anställd områdesmässigt, vilken chef man har eller om man har nått sitt säljmål kanske om det ens finns något mål.
Citera
2016-02-17, 17:03
Medlem
Pulpas avatar
Vår installatör installerade, innan hade en säljare varit på plats och presenterat olika paket osv. Han försökte så klart sälja på lite extra och spela på rädsla. Men själva installationen var icke säljande.
Citera
2018-11-20, 10:04
Medlem
Nej,nej,nej Inga kollektivavtal, ingen tjänste, ingen övertidsersättning, och DÅLIGT betalt...
Citera
2018-11-24, 07:29
Medlem
Rumpnisseiskogens avatar
Har ingen koll på hur organisationen ser ut med lön, provision, m.m. men en sak som har slagit mig som kund är att alla som jag har haft kontakt med, säljare, installatör, kundtjänst när larmet har gått flertalet gånger eller man har haft frågor när det krånglade efter en åskoväder, m.m. alltid har varit otroligt trevliga och tillmötesgående på ett sätt som verkligen känns genuint. Inte "jag låtsas vara trevlig för att få pengar"-stilen, utan verkligen känts genuint trevliga. Säger de att de ska återkomma i ärendet så gör de det, och snabbt går det.
Så man kan ju hoppas på att de är trevliga för att de trivs på sitt jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in