Citat:
Ursprungligen postat av AlfaPer
Alla sörjer på olika sätt. Men att ta steget från att sörja till att hämnas är stort. Finns inget belägg för att dom har varit inblandade i detta brott, vilket du mycket kraftigt insinuerar.
Det är klart det finns belägg för att de SKULLE kunna vara anhöriga inblandade i detta brott. Detta anser ju även polisen som enligt tidningarna jobbar efter den teorin. I övrigt har jag inga åsikter eller kunskaper om de här människorna, utan konstaterar endast vad som är tydligt utifrån. Det luktar hämnd helt enkelt. Det är det fler än jag som anser.
Citat:
Med tanke på hur vårt rättssystem fungerar så är det inte så underligt att han placerades där. Och dessutom vet vi inte vad denna grekiska mördare hade gjort som inte polisen har fått reda på.
Jag tror det är ganska ovanligt med beställningsmord i Sverige, även bland kriminella. Att han beviljades permission så ofta tyder ju även det på att han knappast kände sig hotad.
Citat:
Sammanträffande? Jag vågar spekulera i att de flesta mördare inte började sin kriminella bana med ett mord.
Vi talar om en småbarnfar som tidigare varit polis, och därtill gift med en polis. Brottet han begick har inslag av svartsjuka och känslor. Han dumpade kroppen i ett buskage nära en skola. Tycker du det verkar som en yrkeskriminell?
/CW