2021-10-01, 17:06
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Hur rankar ni denna film i jmfrelse med andra Craigs bond-filmer?
Fjrde bst. Quantum of solace r smre.
Citera
2021-10-01, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Lste ngonstans att detta r den lngsta Bond-filmen ngonsin. Ngra har ju varit en bra bit ver tv timmar. Hur lng r denna egentligen?

2h 43min!
Citera
2021-10-01, 19:39
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
2h 43min!

Vem orkar ta sig igenom det?
Citera
2021-10-01, 21:58
Medlem
Jag gillar Craig i rollen, han r klart bst efter Sean Connery.
Dremot str det mig att producenterna inte har lst bckerna: En ny agent kan inte verta numret 007. I bckerna nmns att M har tillgng till tre dubbelnollagenter: 007, 008 och 0011. Nr en agent ddades (eller mindre troligt drog sig tillbaka) anvndes inte det numret mer. En liten detalj, visst, men den visar att producenterna tydligen inte bryr sig om sin rollfigur tillrckligt fr att orka lsa de rtt korta bckerna.

Det r mjligt att jag ser den nd, fr Craigs skull.
Citera
2021-10-01, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niskalaukaus
Sg den idag kan vl f 3 av 10.
Trotts att man r en gammal gubbe s r jag inte alls s knslig fr detta woke som mnga andra r. Men skulle det rka bli en kvinna som ska vara Bond s mste ju verkligen finnas ngon bttre n Lashana Lynch hon var ju komplett oduglig i actionscenerna.
Det r ju nd rtt ljligt att man mste vara s woke. Gr filmer p Modesty Blaise i stllet, s fr man en kvinnlig superstjrna som r bossen i sitt team. Det r klart, hon r ju inte svart. Hetero dessutom. Tnkte inte p det...
Citera
2021-10-02, 00:59
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Mentat57
Det r ju nd rtt ljligt att man mste vara s woke. Gr filmer p Modesty Blaise i stllet, s fr man en kvinnlig superstjrna som r bossen i sitt team. Det r klart, hon r ju inte svart. Hetero dessutom. Tnkte inte p det...
Modestys bakgrund r att hon r statslst flyktingbarn, frmodligen fdd antingen i ngot Balkanland eller i Turkiet, och lever som hrdhudad yrkeskriminell gngledare i Nordafrika. Garvin r ocks en i ligan och lika kriminell han - sedan byter de sida, men det r en annan sak. Inte srskilt aptitligt egentligen fr folk som diggar kolonialism, lag och ordning och ser "den vita rasen" som sjlvskrivet verlgsen.

Peter O'Donnell har berttat i intervjuer att inspirationen till figuren kom frn minnet av en flyktingflicka han mtte ngonstans i Mellanstern under andra vrldskriget. Naturligtvis r Modesty en ikon i sin egen rtt, men det r ingen tvekan om att O'Donnells ganska utfrliga beskrivning av hennes bakgrund ocks var en markering mot den vardagliga rasismen och ras-stereotyperna i England p 1960-talet.

Det finns fr vrigt en rtt underhllande film om Modestys ventyr frn mitten av 60-talet, regisserad av Joseph Losey av alla mnniskor. Den r frgstark och mycket sjlvironiskt "camp", om man sger s.
Citera
2021-10-02, 02:07
Medlem
Niskalaukauss avatar
Citat:

Det var som nr det var snack om att det var Idris Elba som skulle ta ver som Bond polaren fick tuppjuck jag hade inte kunnat brytt mig mindre.
Eller som nr Sharon Duncan-Brewster spelar rollen som Liet Kynes i Dune. Sg p kommentarerna och har nu ox lst boken att den figuren i boken r en man. Det gr mig inget alls o jag blir inte heller krnkt av att dem har en kvinna i den rollen.

Dremot nr den hr kvinnan klagar p fr f kvinnor i den finska filmen Oknd Soldat.
S gr jag inget annat n skakar p huvudet som tur r s fr hon ju fram att hon inte menar i frontlinjen. Men den boken r ju skriven av Vin Linna som sjlv var med i kriget.
Senast redigerad av Niskalaukaus 2021-10-02 kl. 02:25.
Citera
2021-10-02, 02:58
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Niskalaukaus
Det var som nr det var snack om att det var Idris Elba som skulle ta ver som Bond polaren fick tuppjuck jag hade inte kunnat brytt mig mindre.
Eller som nr Sharon Duncan-Brewster spelar rollen som Liet Kynes i Dune. Sg p kommentarerna och har nu ox lst boken att den figuren i boken r en man. Det gr mig inget alls o jag blir inte heller krnkt av att dem har en kvinna i den rollen.

Dremot nr den hr kvinnan klagar p fr f kvinnor i den finska filmen Oknd Soldat.
S gr jag inget annat n skakar p huvudet som tur r s fr hon ju fram att hon inte menar i frontlinjen. Men den boken r ju skriven av Vin Linna som sjlv var med i kriget.
Onekligen r det s att en del hardcore-Bond-fans r riktigt anala p hur hjlten och allt omkring honom ska se ut. Sjlv har jag svrt att frst hur man kan vara s investerad p "kanon" i en filmserie som har sextio r p nacken och som sjlvklart har sett en del av bde toppar och dalar. Det r litet som att krva att Stlmannen, oavsett medium, mste tala och agera precis som han gjorde nr serien var ny p 30-talet.
Citera
2021-10-02, 07:57
Bannlyst
Aldrig att jag ser denna.
Citera
2021-10-02, 08:05
Medlem
LepraHunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Onekligen r det s att en del hardcore-Bond-fans r riktigt anala p hur hjlten och allt omkring honom ska se ut. Sjlv har jag svrt att frst hur man kan vara s investerad p "kanon" i en filmserie som har sextio r p nacken och som sjlvklart har sett en del av bde toppar och dalar. Det r litet som att krva att Stlmannen, oavsett medium, mste tala och agera precis som han gjorde nr serien var ny p 30-talet.
Men ngon grns fr det vl nd vara? Om alla regler kastas genom fnstret blir det helt ointressant, jag sitter inte p nlar och hoppas p att t.ex Snuten i Hollywood fr en reboot med en vit kvinna i huvudrollen. Ska det vara s svrt att skapa en egen karaktr istllet fr att kannibalisera p gamla succer fr egna politiska nycker?
Citera
2021-10-02, 08:57
Medlem
cerns avatar
Citat:
Jag gillar Craig i rollen, han r klart bst efter Sean Connery.
Dremot str det mig att producenterna inte har lst bckerna: En ny agent kan inte verta numret 007. I bckerna nmns att M har tillgng till tre dubbelnollagenter: 007, 008 och 0011. Nr en agent ddades (eller mindre troligt drog sig tillbaka) anvndes inte det numret mer. En liten detalj, visst, men den visar att producenterna tydligen inte bryr sig om sin rollfigur tillrckligt fr att orka lsa de rtt korta bckerna.

Det r mjligt att jag ser den nd, fr Craigs skull.
Men r det spikat nu att en svart brud kommer ta ver numret 007 och heta Jane Bond?

I sdan fall sger jag: RIP till dessa filmer. Synd att PK-feminism rrelsen ska ha sina skitiga fingrar i alla syltburkarna.
Citera
2021-10-02, 09:43
Medlem
Xanyos avatar
Har inte sett denna Bond filmen nnu men hrt en massa vldigt blandade recensioner om den mestadels negativt. Och nste Bond ska tydligen vara svart efter Daniel Craig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in