2015-09-27, 21:48
Bannlyst
Ni som känner igen Icas egna "stora kräftor" , som de heter.. när jag käkade dem så blev jag förvånad över hur pass goda de var.. de var faktiskt bland de godaste jag ätit i hela mitt liv, allt var perfekt, lagen, storleken, kräftsmöret och perfekt konsistens på köttet... jag läste på internet om att de fått toppbetyg(detta var i början av Augusti) och jag köpte tyvärr bara en kartong för att testa.
Sen nån vecka senare beslutade jag mig för att köpa upp hela lagret som fanns kvar men när jag ringde ica-affären så sa personalen att dessa kräftor är helt slutsålda i hela länet(i stort sätt), de går inte att få tag på längre för de tog slut direkt på nån vecka för de var så populära och de är tom slut hos leverantören och de kommer inte sälja mer

Nu är min fråga, varför ska det behöva vara så? varför kan leverantören inte skicka ut fler till butikerna? vill de inte tjäna pengar?

Staden jag bor i är Gävle. Letade förgäves överallt i alla icabutiker till Sandviken, men överallt fanns bara de där röda kartongerna av frysta kräftor som ligger orörda(typ 100 kartonger per butik, nästan inge urplockat alls) ..

Är det nån mer här som testat Icas Stora Kräftor? Vad tycker ni?

Bild på förpackningen:
Senast redigerad av FulElakSak 2015-09-27 kl. 21:51.
Citera
2015-09-27, 21:52
Medlem
zepofans avatar
Tillgången på kräftor är begränsad, så om importören fått köpa 10 000 kg kräftor så kan han ju inte sälja 15 000 kg hur gärna han än vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in