2015-09-27, 15:53
Medlem
Citat:
Nu berättar en av delägarna till baren om dramat:
– Killen högg dem bakifrån.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21482900.ab

Vakterna skall vara 30 respektive 45-årsåldern och deras tillstånd skall stabilt, två personer är anhållna misstänkt för mordförsök och de skall vara i övre tonåren.
Citera
2015-09-27, 17:12
Medlem
NyttAnonymtKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crumbzzz
Tvärtom. Ordningsvakter är vanligtvis en samling sorgliga fascister och maktmissbrukare. Är det några som förtjänar en skopa våld så är det dessa, kollektiv bestraffning förvisso men ändå.

I detta fall önskar jag att du får samma behandling. Vilket efterblivet resonemang.

Iövrigt mår Ordningsvakterna bra. Vad jag förstod det skulle de ta ut en gäst som gjorde motstånd och de skulle då göra en nedläggning, och belägga mannen med fängsel.

Då mannen gjorde motstånd och var stökig var redan Polis på väg.

När de hade lagt ner mannen och försökte få kontroll över honom dök en annan man upp bakifrån, som en fegis, och högg dem med kniv.
Citera
2015-09-27, 17:14
Medlem
muneys avatar
Jag trodde det var standard med skyddsvästar bland ordningsvakter. Jag känner personer som jobbar som ordningsvakter i betydligt lugnare städer än Norrköping som aldrig skulle jobba utan skyddsväst.
Citera
2015-09-27, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Räcker det med att jag själv har varit ordningsvakt i mer än 10 år?

Det finns h-vetes många ordningsvakter som är totalt olämpliga.
I detta fall handlar det väl inte om ordningsvakter. Dom gjorde sitt job med att fängsla en bråkig gäst.Sedan kommer Lördagskväll ens största skit och hugger ner vakten bakifrån.Nya sverige vilken dåre.
Citera
2015-09-27, 19:21
Medlem
Soxis avatar
De är bättre med olämpliga ordningsvakter än mesar. Så länge de inte skadar någon allvarligt ser jag inte problemet med det. De som går ut på krogen och slåss är idioter. Idioter resonerar man inte med. Någon behöver visa vem som bestämmer.

Min kompis och några andra var på brooklyn igår. Ska höra med han. Blir lite orolig. Och nej, jag ljuger inte. Påminn mig om jag inte rapporterar.
Senast redigerad av Soxi 2015-09-27 kl. 19:26.
Citera
2015-09-27, 19:57
Medlem
Faux Pass avatar
Frugans väninna berättade nu på eftermiddagen att en av de knivskurna är pojkvän till en av denna väninnas döttrar. Killen är inte någon sorts maktgalen vakt, utan en helt vanlig kille, enligt henne. Lunga och lever är skadade, men läget ska vara stabilt. Allvarlig skada, men stabilt som sagt. Vet inget mer kring omständigheter och gärningsmän, så ingen idé att fråga.
Citera
2015-09-27, 19:58
Medlem
Ingen som vet något om de 2 anhållna?
Citera
2015-09-27, 20:03
Medlem
En släppt, en man i 20-års åldern anhållen för mordförsök. Vet nån id?
Citera
2015-09-27, 20:08
Medlem
NyttAnonymtKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faux Pas
Frugans väninna berättade nu på eftermiddagen att en av de knivskurna är pojkvän till en av denna väninnas döttrar. Killen är inte någon sorts maktgalen vakt, utan en helt vanlig kille, enligt henne. Lunga och lever är skadade, men läget ska vara stabilt. Allvarlig skada, men stabilt som sagt. Vet inget mer kring omständigheter och gärningsmän, så ingen idé att fråga.

Instämmer. Har träffad en av dem genom jobbet. Jävligt lugn och trevlig kille. Han är definitivt ingen maktmissbrukare eller våldsfascist. En enkel kille som tar hand om sin familj och vänner.

Vet inget om hans kollega dock.
Citera
2015-09-27, 21:15
Medlem
Ena BO: https://www.facebook.com/p*ul.i**ergard

*=a
*=nn

BO är som sagt väldigt trevlig och absolut ingen maktmissbrukade vakt.
Citera
2015-09-27, 21:48
Medlem
18 åringen som vakterna fick brotta ner berättar ut i media om vad han kommer ihåg om detta:

Citat:
När de två ordningsvakterna brottat ner en berusad 18-åring attackerades de bakifrån och knivhöggs i ryggen.
Den 18-årige mannen greps först som misstänkt för inblandning i dådet men släpptes senare.
– Jag är fortfarande chockad, säger 18-åringen som själv knappt minns händelsen.
En 19-årig man är anhållen misstänkt för mordförsök.

http://www.expressen.se/nyheter/18-a...rande-chockad/
Citera
2015-09-27, 22:39
Medlem
patajavels avatar
Tråkigt för vakterna.

Stackars kille som blir huggen. Kan inte alla bara sluta vara fega och sluta bära vapen. Gäller även er svenne som spenderar din tid här istället för verkligheten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in