Tydligen fyra personer som knivskurits:
Aftonbladet skriver:
/Citat: "Strax efter den knivskärningen, klockan 03.16, knivskars två andra personer i ett bråk på dansrestaurangen Folkborgen.
Den lokala tidningen NT.se säger att sista bråket var mellan 10-12 personer inblandade.
Gänguppgörelse? - Mest troligt.
Familjedramat i Hageby som stötte på varandra? - Troligt.
Eller random snorvalpar? - Minst troligt.
Lubbar man runt med vapen så är det planerat, därav mina "troligt" efter mina funderingar.
Har för mig att det var ex-jugoslavisk fest igårkväll. Brukar vara det varannan månad i Norrköping, oftast bosniska artister som kommer.
Pratar då om Folkborgen (konserthus och inte någon krog)
Senast redigerad av 839201 2015-09-27 kl. 10:40.
Det på borgen var en juggefest, som spårade ur. Ordningsvakterna som blev skurna är troligtvis på Brooklyn bar. Litet ställe som mest har snorungar inne.
Ska tydligen vara fem nu. En av gärningsmännen blev också skadad tydligen.
Två ordningsvakter på en krog och senare två st. på något som kallas Folkborgen. Den senare var tydligen ett större bråk med 10-12 inblandade,
googlade och såg att det finns 2 olika benämningar borgen och folkborgen, vet inte om det är samma ställe men syrianska föreningen håller till i det som kallas folkborgen
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!