2009-02-22, 16:43
Medlem
SIAs avatar
Det var jag som startade ryktet om att Joel vart död!

Började sprida ut det i början på högstadiet för en sisådär tio år sen.. tänka sig att det fick fäste... haha

Med det sagt är jag jävligt glad att grabben lever, och hoppas på en ny serie filmer om hans liv..
Citera
2009-02-22, 19:13
Medlem
erikbes avatar
Joelbitar 2.0

Grymt vore det
Citera
2009-04-29, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Joelbitar 2.0

Grymt vore det

men lever han eller inte?
Citera
2009-04-29, 13:54
Medlem
baloo4000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whit3trash
men lever han eller inte?

Är det så jävla svårt att läsa i tråden??
Ja han lever
Citera
2009-04-29, 15:01
Medlem
mrtowlies avatar
Kan någon ärligt säga att de gillade Joel-Bitar? Visst, det är ballt att sitta och kultförklara serien nu som vuxen, häva ur sig "klassiker", "legend", osv, MEN när man de facto satt där och glodde som liten var det mest jobbigt att se det där mongot dregla omkring och bada i havet och gå på kalas.

Som liten visste man inte hur man skulle hantera situatioen. Ska man skratta åt Joel, som man gör åt en chimpans? Det får man ju inte, man får inte ens titta på CPn, det har mamma sagt! Det var således förvirrande och jobbigt att kolla på Joel-Bitar, enda anledningen att man gjorde det var att man inte ville missa omkringliggande barnprogram.

Kommentarer?
Citera
2009-04-29, 15:12
Medlem
Hulk-Beasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Kan någon ärligt säga att de gillade Joel-Bitar? Visst, det är ballt att sitta och kultförklara serien nu som vuxen, häva ur sig "klassiker", "legend", osv, MEN när man de facto satt där och glodde som liten var det mest jobbigt att se det där mongot dregla omkring och bada i havet och gå på kalas.

Som liten visste man inte hur man skulle hantera situatioen. Ska man skratta åt Joel, som man gör åt en chimpans? Det får man ju inte, man får inte ens titta på CPn, det har mamma sagt! Det var således förvirrande och jobbigt att kolla på Joel-Bitar, enda anledningen att man gjorde det var att man inte ville missa omkringliggande barnprogram.

Kommentarer?

För egen del kan jag säga att jag tyckte Joelbitar var det sämsta program som sändes, men som du påpekade, man ville ju inte missa de övriga programmen.
Citera
2009-04-29, 15:36
Medlem
Walkers avatar
Citat:

Kommentarer?

Hänvisar till en tidigare analys jag gjorde kring en liknande frågeställning. Kan tillägga att jag var kring 10-12 år när Joelbitar började sändas.

https://www.flashback.org/showpost....&postcount=175
Citera
2009-04-29, 17:33
Medlem
mrtowlies avatar
En kommentar till rubriken på den här tråden.

Joel är gravt utvecklingstörd. Han "pysslar" inte med någonting. Han har inte blivit bilmekaniker, som Stoffes son, försäljningschef, som Kentas grabb, knarkare och uteliggare som Leila K - han bara är. Om han nu lever, och det mesta pekar på det, är han en 27-årig mongolid kille med en mental kapacitet hos en lätt korkad 7-åring.
Citera
2009-04-29, 17:38
Medlem
Ekkys avatar
Hade han downs? De har ju ofta medfödda hjärtfel och dör vid tidig ålder.
Citera
2009-04-29, 17:42
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekky
Hade han downs? De har ju ofta medfödda hjärtfel och dör vid tidig ålder.

Nejdu, numera hänger de med bra mycket längre!

http://www.sr.se/cgi-bin/ekot/artike...rtikel=2077702

Frågan är hur det är ställt med deras mentala utveckling. Kan en 60-årig downsare ligga i nivå med en 20-åring? Någon med insyn får gärna bekräfta/dementera.
Citera
2009-04-29, 21:23
Medlem
humor-mes avatar
hittade en bild på Joel, på hans fars hemsida.

http://www.olleeriksson.se/images/IMG_1542.jpg

Måste faktiskt erkänna att jag blev glad över att se att han lever, man har ju hört att han varit död..
Citera
2009-04-29, 22:43
Medlem
BettyBoop80s avatar
Citat:

Kommentarer?

Håller helt med dig. Tyckte det var ett jättekonstigt program och att den där Joel han var ju bara otäck med sitt skrikande. Jag blev typ förbannad på honom för att han betedde sig som han gjorde trots att jag visste att det var fel på honom.
Har en nära anhörig i rullstol som har en hel del andra med handikapp i sin omgivning, men de tyckte jag var helt okej. Men Joel hatade jag för han var så jobbig. Det enda jag gillade med programmet var inledningssången...

Märkligt egentligen, men så var det. Var inte jättegammal när programmet gick och jag såg det endast för att se de andra barnprogrammen som gick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in