Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Kan någon ärligt säga att de gillade Joel-Bitar? Visst, det är ballt att sitta och kultförklara serien nu som vuxen, häva ur sig "klassiker", "legend", osv, MEN när man de facto satt där och glodde som liten var det mest jobbigt att se det där mongot dregla omkring och bada i havet och gå på kalas.
Som liten visste man inte hur man skulle hantera situatioen. Ska man skratta åt Joel, som man gör åt en chimpans? Det får man ju inte, man får inte ens titta på CPn, det har mamma sagt! Det var således förvirrande och jobbigt att kolla på Joel-Bitar, enda anledningen att man gjorde det var att man inte ville missa omkringliggande barnprogram.
Kommentarer?
Håller helt med dig. Tyckte det var ett jättekonstigt program och att den där Joel han var ju bara otäck med sitt skrikande. Jag blev typ förbannad på honom för att han betedde sig som han gjorde trots att jag visste att det var fel på honom.
Har en nära anhörig i rullstol som har en hel del andra med handikapp i sin omgivning, men de tyckte jag var helt okej. Men Joel hatade jag för han var så jobbig. Det enda jag gillade med programmet var inledningssången...
Märkligt egentligen, men så var det. Var inte jättegammal när programmet gick och jag såg det endast för att se de andra barnprogrammen som gick.