2007-03-04, 13:30
Medlem
General Nogis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folie
Joel lever... Träffade hans mamma och pappa härom dan. Alla råttan i pizzan-skrönorna kan skippas...

Sa vad sysslar var kromosomberikade kandis med nufortiden da?
Citera
2007-03-04, 15:50
Medlem
Fulfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General Nogi
Sa vad sysslar var kromosomberikade kandis med nufortiden da?

En inte alltför kvalificerad gissning är väl: ungefär det han sysslade med i Joelbitar för 20 år sedan. Det vill säga - äter cookies, ritar med kritor, och beter sig allmänt moggigt.
Citera
2007-03-15, 08:50
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Våra yngre Flashbackare var uppenbarligen inte med under slutet av 70-talet och början av 80-talet, då Down:are och CP-skadade var obligatoriska inslag i barn-"underhållningen". Mellan halv 6 och halv 7 var det "mongo-timmen" på TV, då man ofta fick se reportage från Dagcenter och dylikt. Typiska inslag var ett annorlunda barn som sprang omkring och lekte med en boll eller jagade fjärilar, med vacker pianomusik pålagd.

Det var tider det

- F.G

Jag var med,å JA det var kvalitetsprogram det..
Citera
2007-03-24, 15:44
Bannlyst
Om han nu är död. Kan ingen leta upp gravstenen och fota den då som bevis?
Citera
2007-03-24, 22:18
Medlem
Beklagar om detta redan nämnts, men ändock.

Sökte på Joelbitar på DC och hittade ett avsnitt som hette.....wait for it.......

"Joel plockar sniglar och äter gräs"

Instant classic.
Citera
2007-03-24, 22:56
Medlem
spliffsters avatar
Joelbitar, my hero. Trots att jag inte är speciellt gammal har jag svaga minnen från denna serie. Kommer faktiskt inte ihåg om jag gillade den eller inte.

Musiken är för övrigt klassisk och ligger uppe i samma klass som Bob Dylans - Knocking on heavens door.
Citera
2007-03-25, 11:00
Medlem
Följde joelbitar när jag var mindre och nu i efterhand kan man fråga sig vad syftet med serien var? Man får följa en mongolid, vad är underhållningsvärdet i det mer än att det är kul och man skrattar. Men det kan knappast vart grundidén att folk ska skratta.
Citera
2007-03-25, 11:10
Medlem
Fittsparks avatar
Jag tror syftet med serien var att man som familj kunde fungera "normalt" med funktionshinder, samt att avdramatisera hela 47-kromosomskiten.

Fast blev det ju bara lyteskomik av det hela, vilket vi tackar gudarna för!
Citera
2007-03-26, 16:13
Medlem
pizzaskinkas avatar
Lite off topic

Jag är lite för gammal för Joelbitar och såg aldrig på det i min ungdom. Däremot fanns det ett liknande program på slutet av sjuttiotalet som handlade om en liten kille som hette Malcolm. Han var normalt begåvad vill jag minnas och stack inte ut på nog sätt som tilltalar unga människor. De flesta avsnitten handlade om hur han tittade på fjärilar som flög och andra putslustiga historier. Jag kommer ihåg att jag HATADE Malcolm. Kanske inte han som person , men det extremt tråkiga innehållet.

För att återknyta till ämnet. Undrar vad Malcolm gör idag? Har han fortfarande lika tråkigt?
Citera
2007-03-26, 16:23
Jag hörde engång att han dog för att han råkade sätta ett pommes frites i halsen.
Citera
2007-03-26, 16:32
Ah på dne tiden gjordes de bästa och mest klassiska barnprogrammen. Joelbitar och Ika i rutan.
Citera
2007-03-26, 22:51
Medlem
rataxess avatar
Har en polare som enligt egen utsago byggde lego eller möjligtvis duplo med Joel under skiftet mellan 89 o 90 någonstans.
De byggde tillsammans ett torn av enbart röda bitar. Allt gick fint men då de röda bitarna hade tagit slut valde min kompis att fortsätta med blå bitar.
När de första blå biten applicerades så blev Joel rosenrasande och förstörde tornet och gjorde våldsamma utfall mot min vän.
Möjligtvis har historien förstorats upp under åren men det är alltid intressant att se det sinnet för perfektion som denna rikskändis innehade.
INGENTING får förstöra en installation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in