2015-09-26, 23:12
Medlem
Jag brukar använda Small på mina tröjor, går det att använda storlek 170 (barnstorlek) eller är det för litet?
Citera
2015-09-26, 23:15
Medlem
IaveAfstrCARthenUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xnxx123
Jag brukar använda Small på mina tröjor, går det att använda storlek 170 (barnstorlek) eller är det för litet?

Det beror på vad det är för storlek!

Det är som att fråga: "Hur långt är ett snöre?"

(Jag har allt mellan S och XXL i min garderob, och 41-43 i skor)
Citera
2015-09-26, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IaveAfstrCARthenU
Det beror på vad det är för storlek!

Det är som att fråga: "Hur långt är ett snöre?"

(Jag har allt mellan S och XXL i min garderob, och 41-43 i skor)

Det är ju det jag skrev, min storlek på tröjor är small (herrstorlek) och frågan är om jag kan använda storlek 170 på tröjor (barnstorlek). Anledningen till att jag frågar är att jag har hittat en tröja i storlek 170 och den finns inte i small
Citera
2015-09-26, 23:36
Medlem
IaveAfstrCARthenUs avatar
Och jag skrev att det inte går att svara på. Eftersom S inte är en definierad standard som alla tillverkare av kläder förhåller sig till. (Det borde vara det, men det är inte så.)

Om du har haft tur att alla dina storlek S är lika stora, så grattis till dig! Stämmer i varje fall inte i min garderob. Jag har flest L-XL, men ett par st S är lika stora som dessa. I exemplet T-shirts.

Inte ens när det är samma märke kan man vara säker, men något oftare...

När det gäller jeans tycker jag oftast det stämmer bättre överlag, även av olika märken.

Men när det inte ens stämmer på skor!!!??? Dr det finns en definition om 7mm per strl.
Citera
2015-09-26, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xnxx123
Det är ju det jag skrev, min storlek på tröjor är small (herrstorlek) och frågan är om jag kan använda storlek 170 på tröjor (barnstorlek). Anledningen till att jag frågar är att jag har hittat en tröja i storlek 170 och den finns inte i small

Tror inte du riktigt hängde med där, det IaveAfstrCARthenU menar är att olika modeller på tröjor har olika storlekar. För någon dag sedan så kom en kompis förbi med en tröja storlek S till mig när resten av mina tröjor är storlek L, tro det eller ej så var denna tröja större än en L.

Du får helt enkelt ta och testa tröjan, simple as that.
Citera
2015-09-27, 00:28
Medlem
aha okej då fattar jag, då blir det väl o köpa den och hoppas att den passar, tack så mycket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in