• 1
  • 2
2015-09-26, 20:13
Medlem
Artiqs avatar
Så jag glömde min kökskran på och var borta ungefär 1.5h. När jag kom hem så hade grannen under mig fått vatten på golvet över hela lägenheten och i min lägenhet så hade jag vatten på golvet men endast i köket (4kvm kanske). Lägenheten är relativt liten, 22 kvm, en studentlägenhet. Ett jourbolag kom in och torkade upp vattnet och satte dit en avfuktare.

Hur ser det ut för mig nu om det skulle vara fuktskador? Är jag helt körd och vad kan kostnaderna ligga på ungefär?
Citera
2015-09-26, 20:15
Bannlyst
Well shit. Kostnaderna beror ju helt på, inget vi kan svara på. Allt mellan 10k till några hundratusen.
Citera
2015-09-26, 20:16
Medlem
Artiqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timetoclimbfaster
Well shit. Kostnaderna beror ju helt på, inget vi kan svara på. Allt mellan 10k till några hundratusen.

Men är det jag som kommer stå för dem isf?
Citera
2015-09-26, 20:18
Medlem
OldMKenseys avatar
Råkade ut för samma sak. Kostade drygt 150.000 .. gick på hemförsäkringen.
Citera
2015-09-26, 20:20
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artiq

Ja, vem tror du annars ska betala för ditt eget slarv?
Citera
2015-09-26, 20:24
Medlem
Artiqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldMKensey
Råkade ut för samma sak. Kostade drygt 150.000 .. gick på hemförsäkringen.

Hur mycket vatten var det och hur stor var lägenheten?
Citera
2015-09-26, 20:26
Bannlyst
Men samtidigt hade du lite tur då det hände snabbt, men de är ganska illa ändå. Det kunde ha varit värre sas.

Och det ser ut som om du får punga ut det hela ja.
Citera
2015-09-26, 20:29
Avstängd
Är det inte krav på hemförsäkring i en studentlägenhet? Hade kostat dig 100 spänn i månaden. En fuktskada som gått igenom till nästa lägenhet är ingen billig sak. Är det parkett i bostaden så kan du räkna med 30000 och uppåt, med sanering och övrigt kanske runt 50000.
Citera
2015-09-26, 20:58
Medlem
Artiqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Är det inte krav på hemförsäkring i en studentlägenhet? Hade kostat dig 100 spänn i månaden. En fuktskada som gått igenom till nästa lägenhet är ingen billig sak. Är det parkett i bostaden så kan du räkna med 30000 och uppåt, med sanering och övrigt kanske runt 50000.

Han som kom och städa upp vattnet sa att efter helgen skulle bostadsföretaget skicka någon att mäta fukthalterna och utefter det föreslå åtgärder. Är det nästan säkert att golvet kommer behöva bytas?
Senast redigerad av Artiq 2015-09-26 kl. 21:17.
Citera
2015-09-26, 21:01
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artiq
Har du någon idé om varför man tecknar hemförsäkring? Vi är väl överens om att du orsakade olyckan genom ditt slarv och att du då är skadeståndsskyldig?
Citera
2015-09-26, 21:02
Medlem
Artiqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Har du någon idé om varför man tecknar hemförsäkring? Vi är väl överens om att du orsakade olyckan genom ditt slarv och att du då är skadeståndsskyldig?

Ja, jag förstår det nu.
Citera
2015-09-26, 22:08
Medlem
VARFÖR?! skippade du hemförsäkringen? Kostar så lite gentemot vad den gör om man klantar sig så brutalt som du gjorde?

Har en bekant som somnande sittandes på golvbrunnen efter en utekväll. Tre eller fyra våningar som blev ordentligt fuktskadade, men han klarade sig undan med en relativt billig självrisk.

Visst att man snålar som student. Men att vara så dumsnål är bara idiotiskt..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in