Citat:
Ursprungligen postat av
ArzeniX
Kommer inte på någon speficik person men det finns dock inslag som får håret att resa sig i nacken på mig. Läppsmackningar gör mig helt vansinnig, alltså när vissa personer inleder varje mening med ett ljudligt *SMACK*. Människor som är torra i käften (ofta äldre personer) får ett slags klickande ljud i varje mening. Ungefär som att tungan sitter fastklistrad i gommen. Det spelar ingen roll hur intressant ämnet är som avhandlas. Jag stänger av direkt!
P3-dokumtär har haft med flertalet personer som gjort sig skyldiga till ovanstående saker. Minns exempelvis avsnittet om den kända orienteraren som dog där hans föräldrar intervjuades flertalet gånger. Om jag inte missminner mig så lyckades mammans röst reta upp mig så mycket att jag inte kunde lyssna färdigt.
Lite sent på pucken kanske, men ja, tål det inte heller. Offknappen direkt här också.
Man kan ju dock fråga sig om det inte går att åtgärda sådana ljud i inspelningar genom att välja rätt utrustning eller behandla ljudupptagningen i efterhand?
I övrigt har jag skitsvårt för Edvard Blom. Han verkar superduktig på det han håller på med, och en skön livsnjutartyp jag säkert skulle komma bra överens med, men får rysningar av hans röst, som har undertoner av plågad skrikande gris.