Flashback bygger pepparkakshus!
2015-09-26, 16:18
Medlem
Hej! Min kompis äger en Ford Mondeo kombi 1999. Hans centrallås fungerar inte på hans bil o hans fjärrstyrda centrallås fungerar inte heller det sitter ett nytt batteri i fjärrstyrda centrallåset också men det fungerar fortfarande inte. Vet nån av er vad som är fel? Är det någon säkring som har gått eller vadå?

Uppskattar för seriösa svar!
Citera
2015-09-26, 16:58
Medlem
En beskrivning på problemet kanske? De där har en tendens att beka ihop.
Citera
2015-09-26, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diesel-Walker
Hej! Min kompis äger en Ford Mondeo kombi 1999. Hans centrallås fungerar inte på hans bil o hans fjärrstyrda centrallås fungerar inte heller det sitter ett nytt batteri i fjärrstyrda centrallåset också men det fungerar fortfarande inte. Vet nån av er vad som är fel? Är det någon säkring som har gått eller vadå?

Uppskattar för seriösa svar!

Testat med andra nyckeln? Testat att koda in nyckeln igen?

https://www.youtube.com/watch?v=9Hjw1QgZ6Do

https://www.youtube.com/watch?v=E77uTGrgmHg

För jag antar att centrallåset fungerar om man vrider om nyckeln eller låser innifrån? Då du skriver just fjärrstyrda.

Lycka till.
Citera
2015-09-26, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av or99
Testat med andra nyckeln? Testat att koda in nyckeln igen?

https://www.youtube.com/watch?v=9Hjw1QgZ6Do

https://www.youtube.com/watch?v=E77uTGrgmHg

För jag antar att centrallåset fungerar om man vrider om nyckeln eller låser innifrån? Då du skriver just fjärrstyrda.

Lycka till.
+1 börja därifrån och kom med mer information sen så kanske vi kan hjälpa dig
Citera
2015-09-26, 20:31
Moderator
Det är en 16 år gammal Ford. Svar nog egentligen.
Men fungerar låskistan på förardörren? Går det att låsa med nyckeln och fungerar c-låset då? Misstänker att det inte gör det, och i så fall har det inte det minsta med nyckeln att göra, snarare med låsen eller nåt elektriskt (eftersom det är en tysk bil så är det senare mest troligt).
Citera
2015-09-26, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Det är en 16 år gammal Ford. Svar nog egentligen.
Men fungerar låskistan på förardörren? Går det att låsa med nyckeln och fungerar c-låset då? Misstänker att det inte gör det, och i så fall har det inte det minsta med nyckeln att göra, snarare med låsen eller nåt elektriskt (eftersom det är en tysk bil så är det senare mest troligt).
Sen när blev ford tyskt?
Citera
2015-09-26, 21:11
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av 9ekompaniet
Sen när blev ford tyskt?
Ford finns ju förvisso på alla kontinenter och i en himla massa länder. Moderbolaget är ju från USA, men europeiska Ford har ju byggt egna modeller för den Europeiska marknaden sen 40-talet (?). Nuförtiden så försöker de ju ha världsmodeller för att slippa diversifiera, men Mondeo från -99 är i högsta grad en Tysk Ford. Tyskkonstruerad, Tyskbyggd osv. Vilket även innebär Tysk el och alla dess nackdelar ...
Citera
2015-09-27, 15:04
Medlem
Hej! Okej jag ska berätta så ni förstår. När jag sätter i nyckeln i förardörren så låser den bara den dörren o när jag trycker på fjärrkontrollen så händer det ingenting o jag har bytt batteri i fjärrkontrollen. Jag misstänker att det är säkringarna men jag vet inte vart dom sitter. jag har redan letat överallt. Så jag undrar om ni vet vart dom sitter.
Citera
2015-09-27, 15:06
Medlem
Ja jag har redan testat detta. Men det blev ingen skillnad! https://www.youtube.com/watch?v=9Hjw1QgZ6Do
Citera
2015-09-27, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diesel-Walker
Hej! Okej jag ska berätta så ni förstår. När jag sätter i nyckeln i förardörren så låser den bara den dörren o när jag trycker på fjärrkontrollen så händer det ingenting o jag har bytt batteri i fjärrkontrollen. Jag misstänker att det är säkringarna men jag vet inte vart dom sitter. jag har redan letat överallt. Så jag undrar om ni vet vart dom sitter.
Ännu en?
Om en säkring går sönder så beror det inte på att säkringen var dålig utan att den gjort sitt jobb.
Läs instruktionsboken vart säkringarna sitter. Sedan kan du börja felsöka systemet eller göra som en ekonomisk människa skulle göra o börja äga en bil utan centrallås.
Citera
2015-09-29, 23:23
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sexbrottsling
Ännu en?
Om en säkring går sönder så beror det inte på att säkringen var dålig utan att den gjort sitt jobb.
Läs instruktionsboken vart säkringarna sitter. Sedan kan du börja felsöka systemet eller göra som en ekonomisk människa skulle göra o börja äga en bil utan centrallås.
Har för mig att säkringarna sitter under en kåpa,som man skruvar lös under ratten,nere vid fötterna,om det kan vara till nytta?
(när man sitter i bilen,så är det kåpan ovanför vristerna,under ratten)

Inkodat nyckeln?

Hade det bekymmret en gång på vår -99..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in