Återkoppling till det jag skrev för några inlägg sen om utrustningen. Slovakiens fyra hade den gamla sortens "grepp" där man bestämmer rotationen genom att vrida på stickan, och det var kanske tack vare den som Sverige vann utan skiljeomgång. Sista stenen i matchen skickade han iväg med väldigt lite rotation vilket gjorde att stenen curlade för mycket och gick i guarden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Donkmaggan
Kan man polisanmäla Ola bränholm för uruselt kommenterande? Han låter som om det är första gången han ser curling, han har ingen som helst koll på någonting. Tex i dagens match mot Slovakien i underläge med 4-5 ( omg 7 och sverige med hammaren). Så får Sverige chansen att skaffa sig ett 2 tempo ,men den Svenska 3an missar chappen och istället rullar av själv. Då utbrister Bränholm " ett fantastiskt slag". Man hade kanske trott att den kvinnliga experten skulle gå in och rätta och säga att uppgiften var att ligga kvar och inte rulla av. Men icke ,hon håller med om det var ett bra slag. Man tar sig för pannan. Hur dålig får man va som kommentator/expert??
Nu hörde jag inte den grejen men det kan ju ha varit att experten inte ville vara allt för hård mot Bränholm.
Men jag kollade på semifinalen mot Slovakien. Ojojoj va dålig han var, han hade som sagt inte den minsta koll. Det var ett läge där det var jättetydligt att Slovakien inte kunde ta mer än två poäng och Bränholm gick på om att det såg jättefarligt ut för Sverige...