Citat:
Ursprungligen postat av
Bunny
TS, vet inte om du missförstått hur a-kassan fungerar, eller så är det jag som missförstår din fråga, men i grund och botten är det till att börja med givetvis så att mest pengar tjänar du på att jobba så mycket som möjligt.
Därutöver har du, precis så som påtalats i tråden, endast möjlighet att stämpla 75 deltidsdagar. Det innebär att om du exempelvis jobbar måndag och tisdag varje vecka, och stämplar onsdag-fredag, så använder du dig av 3 deltidsdagar per vecka. 75 / 3 = 25. Du kan i så fall alltså stämpla deltid i 25 veckor.
A-kassan kommer att räkna på ovan nämnda sätt även om du stämplar varannan vecka. Hur dom gör om du har längre perioder än så med arbete eller arbetslöshet, till exempel två veckor arbete, två veckors arbetslöshet osv, vet jag inte. Mitt tips är att maila a-kassan och fråga. Vill du så kan du ju göra det anonymt, en del a-kassor svarar anonyma frågeställare, andra inte.
Hur är det om jag jobbar heltid varannan vecka el varannan månad t ex o helt arbetslös den andra veckan alt andra månaden.
Räknar man ändå av dagar som att jag är deltidsarbetslös o ja måste snart antingen säga upp mig eller får ej stämpla mer?