2015-09-25, 19:13
Medlem
JontenZs avatar
Jag gillar att äta nästan ett halvt kilo lösgodis varje helg, jag gillar också att träna/motionera några gånger i veckan för att få muskler och bra kondition.

Blir kroppens styrka och/eller kondition mycket försämrad av att äta godis trots att jag gör fysiska aktiviteter 3-5 gånger i veckan?
Citera
2015-09-25, 19:14
Bannlyst
Nej.
Citera
2015-09-25, 19:16
Medlem
en1kronas avatar
Har alltid undrat detta faktiskt!
Men jag har frågat så många om just detta och ingen har sagt att konditionen/styrkan blir sämre av att äta godis Så ät på och ha en trevlig helg!
Citera
2015-09-25, 19:20
Medlem
Jag var elitidrottare inom en konditionssport för massa år sedan. Socker påverkar dig bara för stunden om du äter sunt annars. Jag drack massa öl etc (ja jag var ju 18+) och det påverkade mig kanske 2 dgr men sedan så var jag i topp igen. Har med blodsockret att göra för stunden.

Edit: Simning
Senast redigerad av VVSkille 2015-09-25 kl. 19:23.
Citera
2015-09-25, 19:24
Medlem
Klappars avatar
Så länge du bara äter en gång i veckan och tränar regelbundet så borde det inte vara några problem.
Citera
2015-09-25, 20:35
Medlem
Ätit just , kan knappt andas just nu, moffa helg men imorgon e det nog bra igen .
Citera
2015-09-25, 21:53
Medlem
Enda negativa med högt sockerintag för mig är sendrag/kramper, dålig sömn och irriterad hy (torr ffa). Känner ingen som helst skillnad på energi i form av lösgodis gentemot från potatis (om det är samma mängd kalorier och kolhydrater).

Visst, har man inte koll på sitt kaloriintag kan godis stjälpa en del. Viktuppgång eftersom man hamnar på ett energiöverskott enkelt med högt godisintag. Dock blir man ju garanterat starkare då (av viktuppgången).
Citera
2015-09-26, 03:22
Medlem
KaptenKroooks avatar
Socker innehåller ingen näring men man behöver näringsämnen för att omsätta sockret i kroppen så du borde lättare få brist på olika vitaminer och mineraler vilket borde påverka återhämtningen och då styrkan i det långa loppet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in