2015-09-26, 12:06
Medlem
Hade varit kul att veta vad dessa topp-politiker gör "personligen" för att hjälpa?
Har de tagit emot och låtit flyktingar bo i deras sommarhus/stugor? Har de dragit ner på sina löner för att stötta med pengar?

Längtar till 2018 kommer bli kaos på gatorna i Göteborg Stockholm och Malmö. Dessa "antirasister" kommer skapa utlopp och bränder och kanske ett eller två dråp.
Citera
2015-09-26, 12:09
Medlem
Stantormans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av threefifty
Längtar till 2018 kommer bli kaos på gatorna i Göteborg Stockholm och Malmö. Dessa "antirasister" kommer skapa utlopp och bränder och kanske ett eller två dråp.

Nånting säger mig att vi ej kommer att behöva vänta till 2018. Kaoset kan omfatta mer än Gbg, Sthlm och Malmö. För övrigt ska man vara försiktig med vad man önskar. Det finns inget trevligt med upplopp, kaos som i värsta fall kan urarta till inbördeskrig.
Citera
2015-09-26, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo gud bevare om man skulle göra något annat än att skriva elakt på Flashback skulle man ju kunna stämplas som SD:are och rasist och då är man typ körd för hela livet...
Just så tänker väl de flesta som skriver illa om invandringen på flashback kan jag tro?
Citera
2015-09-26, 12:12
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Det som gör det hela så tragiskt är att dessa barn inkvarteras i byggnader som inte är lämpliga för barn.

Ute på på Simrisbanvägen 10 i Malmö ligger en sådan byggnad.

Byggnaden var tidigare ett ålderdomshem/korttidsboende för äldre.

Jag såg dessa stackars barn med deras enda leksak - en fotboll - som de sparkade runt med på en steril parkeringsplats.

Kan inte Malmö Stad sätta upp några gungor och anlägga en sandlåda så att de i vart fall har något att sysselsätta sig med? Kan inte vara bra när barn inte får lov att leka utomhus som barn. Var är barnombudsmannen?
Det som också är tragiskt är att svenska barn och vuxna med särskilda behov kommer att drabbas. De utländska barnen har ju oftast gjort ett aktivt val att komma hit och får väl i viss mån skylla sig själva om de inte är nöjda med standarden. Utsatta svenskar som inte har haft något med saken att göra kommer nu att få sämre standard på grund av överbelastade sociala myndigheter.
Citera
2015-09-26, 12:26
Bannlyst
Slussa vidare dom till andra städer. Någon måtta får det väl ändå vara.
Citera
2015-09-26, 12:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av threefifty

Vi får hoppas att det inte blir så. Men så oansvarsfullt och handlingsfattigt som politikerna agerar så är det möjligt att det sker.
Citera
2015-09-26, 12:31
Medlem
mikaelss avatar
Men, jag trodde invandringen var en ren vinstaffär, det är ju vad alla säger?? Hur kan det bli kris när vi får extra mycket av något som är bra?
Citera
2015-09-26, 12:33
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Men, jag trodde invandringen var en ren vinstaffär, det är ju vad alla säger?? Hur kan det bli kris när vi får extra mycket av något som är bra?

Vi har inte en kris med ensamkommande flyktingbarn. Vi har en kris med svenskar som inte öppnar sina hjärtan, hem, döttrar och plånböcker.
Citera
2015-09-26, 12:33
Medlem
Det här är hopplöst. Jag befarar att det är för sent. Tror inte SD kan göra något. Alla dessa invällare kommer dessutom ge sin röst åt sossarna i framtiden. Detta kan bara styras upp med diktatur och det måste ske snart. Knappast vad jag önskar men hellre det än att islamiseras. Jävla pisspolitiker. De har blod på händerna.
Citera
2015-09-26, 12:41
Medlem
Bergamotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Har också funderat på det. Tom kring Löfvéns middagsbord måste det ju vara lite vett om att detta håller liksom inte. Vill de typ köra hela Sverige ner i skiten eller vad håller de liksom på med? De är ju uppfödda här och borde likt resten inse fakta att Sverige inte kan vara hela djävla världens socialtjänst och nog var nog med invandring för typ 10 år sedan. Som de håller på kommer vi ju alla få käka bark från träna igen inom kort.

När svaga människor själva sitter vid rodret tänker de inte så. De kommer att ha två mål som överskuggar allting:
  1. De måste skylla problemet på någon annan.
  2. De måste få det att se ut som om de tar krafttag för att lösa problemet.

Media har hittills varit mycket behjälpliga med bägge punkterna, så Löfven känner nog att han har situationen under kontroll.
Citera
2015-09-26, 12:51
Medlem
Citat:
Det som gör det hela så tragiskt är att dessa barn inkvarteras i byggnader som inte är lämpliga för barn.

Jag såg dessa stackars barn med deras enda leksak - en fotboll - som de sparkade runt med på en steril parkeringsplats.

Kan inte Malmö Stad sätta upp några gungor och anlägga en sandlåda så att de i vart fall har något att sysselsätta sig med? Kan inte vara bra när barn inte får lov att leka utomhus som barn. Var är barnombudsmannen?

De får väl ringa BRIS, som alla andra. Eller ska de särbehandlas ytterligare tycker du?
Citera
2015-09-26, 12:59
Medlem
M Nordströms avatar
Citat:

Det är helt klart sorgligt att dessa barn inte får ordentliga lekplatser att vara på med gungor och sandlåder där dom kan leka med sina bilar och bygga sandslott

http://www.dn.se/ImageHandler.axd?imageFormat=original&guid=e347fe5 9-585a-4261-ace6-4931dd95a32c
Senast redigerad av M Nordström 2015-09-26 kl. 13:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in