2015-09-25, 17:39
Medlem
Tja!

Jag har nu problem att logga in på mitt google konto på min telefon. (Samsung galaxy s2) Det står att Användarnamnet och lösenord inte matchar. Och jag vet att jag har skrivit rätt har provat flera gånger om.. Testade till och med logga in på datorn och det funkade.

Dock så var det min kompis som hittade telefonen på en buss och gav den till mig. Och telefonen är låst till tre. Har köpt nytt sim kort och har återställt den två gånger.

Har sökt runt lite men dem enda svaren jag har hittat är att telefonen kanske måste vara uppkopplad till minst 3g första gången när man loggar in på google kontot eller så har dem sagt att återställa telefonen och det har jag gjort nu två gånger.

Kan det vara så att telefonen fortfarande är låst till den föra ägarens konto även fast jag har fabriks återställt den?
Eller kan det vara så att man måste fylla på simkortet först för att aktivera det? Vet att det är så för att ringa men det ingick 0,5gb surf i startpaketet.

Har nu fyllt på min telefon och det stod att det skulle ta upp till en timme innan pengarna har kommit in pga av att jag betala genom banköverförning och inte med kort.

Tacksam för svar!
Citera
2015-09-25, 17:49
Medlem
Den kan ju vara spärrad av ägaren. Har du hittat telefonen, så är det väl smartast att inte logga in alls med ett konto där du kan spåras.
Citera
2015-09-25, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Den kan ju vara spärrad av ägaren. Har du hittat telefonen, så är det väl smartast att inte logga in alls med ett konto där du kan spåras.

Fick den för ungefär 1 år sen och tänkte börja använda den nu. Om dem nu ändå kan spåra mig så kan jag ju bara säga att jag köpte den på blocket. Plus min kompis hittade den nere i småland då jag bodde där under 1 år. och bor nu uppe i Stockholm.

Men jag har ju fabriks återställt den så den borde väl vara helt återställd? Annars finns det någon möjlighet att hacka sig igenom detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in