Varför förminskar min hp-skrivare alla tabeller och kapar av vissa kolumner, när jag gör utskrifter? Samma sak sker, när jag försöker spara olika tabeller i datorn. Att kopiera tabellerna och sedan spara dem som dokument är väldigt svårt. Vad göra?
Kolla så du skriver ut i A4, inte i "letter" eller anant tokformat, på A4-papper.
Kolla också marginaler, sidhuvud, sidfot osv att de är minsta möjliga.
Skrivaren klarar inte att gå ända ut i kanten, de flesta når ca. 3-5mm från kanten.
Oftast går det "anpassa" utskriften till papperets bredd eller höjd.
Om det är excel, gå till förhandsgranska utskrift, sedan tillbaka till redigeringsläge. Då visas streckade linjer var skrivaren kommer bryta kolumnerna/sidorna.
Tack för bra tips!
Ett svårare problem än utskrift är svårigheterna att lagra en del tabeller, kalkyluppställningar, bankkontouppgifter etc i datorn. De blir ofta illa stympade vid "spara som". I de fall jag får en korrekt utskrift, funkar det att fortsätta så här:
Jag skannar pappersutskriften och lagrar filen i datorn. Nu kan jag skicka filen som e-mailbilaga vid behov. Lite krångligt men det funkar.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!