Normal sett så gör jag av med ca 2 gb surf I månaden. För en månad sedan höjde jag gränsen till 4 gb per månad, då det inte kostade ngt extra.
Som alla vet så nollställs surfmängden vid månadskiftet. En vecka in I September är min surfpott på 4gb slut?!? Hur kan detta stämma? Enl min telefon har jag inte ens gjort av med 2 gb.
Mina surfvanor har inte ändrats öht efter uppgrderingen till 4 gb.
Självfallet ringde jag Telia och ifrågasatte detta. Det enda svaret från Telia var att allt ser ut att vara I sin ordning, och att telefoner kan mäta annorlunda.
Till saken hör också att min kompis köpte till 5gb surf extra förra veckan till sitt abonnemang med Telia. Idag är det slut, efter 10 minuter youtube samt vanlig lässurf. Dvs ingen streaming.
Något lurt måste det vara.
Ngn som har liknande erfarenheter I historisk närtid???
Denna tråd måste jag följa då jag har precis samma problem... Testade faktiskt att avaktivera roaming etc på telen en månad... Den 15e slog jag på datatrafiken igen och det tog ca 4h innan jag fick sms om att potten på 5gb va slut... Ringde dom och fick bara till svar "vi undersöker och återkommer"... Dock sa dom aldrig när så nu har jag väntat ca 6mån på ett svar
Har du bett att få ut loggarna kring trafiken? Dom lär spara dessa, så det är bara att be dom om den infon så kan du själv se vad som drar mycket data.
Normal sett så gör jag av med ca 2 gb surf I månaden. För en månad sedan höjde jag gränsen till 4 gb per månad, då det inte kostade ngt extra.
Som alla vet så nollställs surfmängden vid månadskiftet. En vecka in I September är min surfpott på 4gb slut?!? Hur kan detta stämma? Enl min telefon har jag inte ens gjort av med 2 gb.
Mina surfvanor har inte ändrats öht efter uppgrderingen till 4 gb.
Självfallet ringde jag Telia och ifrågasatte detta. Det enda svaret från Telia var att allt ser ut att vara I sin ordning, och att telefoner kan mäta annorlunda.
Till saken hör också att min kompis köpte till 5gb surf extra förra veckan till sitt abonnemang med Telia. Idag är det slut, efter 10 minuter youtube samt vanlig lässurf. Dvs ingen streaming.
Något lurt måste det vara.
Ngn som har liknande erfarenheter I historisk närtid???
ja jag misstänkte samma sak förr när jag hade telia. nu har jag tele2 och upplever det bättre. telias bredband tog slut varenda jävla månad för mig utan att jag streamade eller laddade ner större mängder.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!