Hejsan! Håller på att ta mitt truckkort men har ett par frågor jag ej hittar svar på!
1. När får man köra med lasten i högt upplyft läge?
A. När sikten så kräver. B. När man backar längre sträckor. C. Vid tagande eller sättande av last vid stapling.
2. Vad ska man göra om lasten skymmer sikten?
A. Lyfta lasten så mycket att fri sikt erhålles. B. Gå av trucken och kontrollera att vägen är fri innnan man kör. C. Backa med trucken.
3. Var kan man som truckförare få den bästa och snabbaste informationen om farligt gods man ska transportera?
A. Av godsavsändaren. B. Genom transportkortet. C. Genom fraktsedeln.
Hejsan! Håller på att ta mitt truckkort men har ett par frågor jag ej hittar svar på!
1. När får man köra med lasten i högt upplyft läge?
A. När sikten så kräver. B. När man backar längre sträckor. C. Vid tagande eller sättande av last vid stapling.
2. Vad ska man göra om lasten skymmer sikten?
A. Lyfta lasten så mycket att fri sikt erhålles. B. Gå av trucken och kontrollera att vägen är fri innnan man kör. C. Backa med trucken.
3. Var kan man som truckförare få den bästa och snabbaste informationen om farligt gods man ska transportera?
A. Av godsavsändaren. B. Genom transportkortet. C. Genom fraktsedeln.
Tack så myxket på förhand!
1 C
2 C
3 B men jag är också som ovanstående osäker på denna.
Det är inte så fruktansvärt komplicerat om du bara tänker på att ALLTING med truckkörning handlar om säkerhet.
Finns det ett alternativ som är SUPERSÄKERT så är det rätt alternativ.
I verkligheten skiter man i sånt, då hissas du över hytten och det gasas på. Man måste ju vara effektiv.
C
C
C - Det är inte alltid en självklarhet att leverantören har någon information alls om godset. Sen är farligt en tolkningsfråga.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!