2015-09-25, 02:12
Medlem
Tjenare jag undrar vad behöver man för utbildning för att bli fotbollsagent?
Citera
2015-09-25, 03:00
Medlem
Tror inte det finns sådan utbildning i Sverige, finns kanske "sportagent" eller liknande i USA men närmare ä så kommer du nog inte.

Men skall du bli fotbollsagent så måste du först och främst ha ett kontaktnät, sen är väl lite kunskap inom som juridik, ekonomi och marknadsföring fördelaktiga.
Citera
2015-09-25, 05:32
Sports Management ska du läsa.
Finns runt om i landet. Bland annat på GIH - http://www.gih.se/sportmanagement

Alma Berlin
Citera
2015-09-29, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaBerlinWalters
Sports Management ska du läsa.
Finns runt om i landet. Bland annat på GIH - http://www.gih.se/sportmanagement

Alma Berlin
Tack!
Citera
2015-09-29, 09:14
Citat:
Ursprungligen postat av timpen22
Tack!

Var det något fel, eller?

Alma Berlin
Citera
2015-09-29, 11:57
Medlem
Citat:
Var det något fel, eller?

Alma Berlin
]
Nej Absolut inte! jag skrev för att jag inte hade sökt på det själv men jag glömde förtydliga det. Men tack för hjälpen igen!
Citera
2015-09-29, 12:05
Citat:
Ursprungligen postat av timpen22
]
Nej Absolut inte! jag skrev för att jag inte hade sökt på det själv men jag glömde förtydliga det. Men tack för hjälpen igen!

Bra
Utbildningen finns på fler platser i Sverige också.
Det var den utbildningen jag blev rekommenderad när jag hade tankar på att utbilda mig till detsamma. Ångrar nu att jag inte gjorde det.
Lycka till!

Alma Berlin
Citera
2015-09-29, 12:11
Medlem
Hur stor andel från dessa sportmanagement utbildningar får relevanta jobb?
Känner två st som genomfört programmet, är idag klottersanerare samt lagerarbetare.

Googla Fifa licens för att bli agent, kan ha varit så att de även tagit bort det kravet.
Annars så bör du kunna snacka, ha stort kontaktnät eller varit med i gamet på högnivå.
Citera
2015-09-29, 12:15
Att utbilda sig till advokat kan också vara en grej.

Alma Berlin
Citera
2015-09-29, 20:33
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apanal
Hur stor andel från dessa sportmanagement utbildningar får relevanta jobb?
Känner två st som genomfört programmet, är idag klottersanerare samt lagerarbetare.

Googla Fifa licens för att bli agent, kan ha varit så att de även tagit bort det kravet.
Annars så bör du kunna snacka, ha stort kontaktnät eller varit med i gamet på högnivå.

Tror samma sak. Det är till att vara egen företagare och det viktigaste är att kunna hitta talanger i unga år och kunna sponsra dem och sedan i framtiden hoppas att det kan generera pengar. att försöka värva 20 åringar är för sent utan det måste ske många år tidigare.

Så man behöver nog ha en del pengar att lägga ut och mycket kunskap i fotboll. Fd fotbollstränare eller fotbollsspelare har ju en tendens att bli agenter.

Sedan är ju kunskaper i marknadsföring, juridik och ekonomi bra att ha men tror det är svårt att klara sig som fotbollsagent i Sverige.
Citera
2015-10-03, 10:10
Medlem
Citat:
Bra
Utbildningen finns på fler platser i Sverige också.
Det var den utbildningen jag blev rekommenderad när jag hade tankar på att utbilda mig till detsamma. Ångrar nu att jag inte gjorde det.
Lycka till!

Alma Berlin
Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in