Citat:
Ursprungligen postat av
RostigHink
Becel är inte bättre än andra margariner. Unilever som tillverkar skiten har fått på pälsen för påstådda hälsoeffekter i Becel.
För mig som inte är insatt i alla dessa sakerna - och det pågår tydligen en fraktionsstrid om det här med margarin, fett osv. Det är inte lätt för en lekman som mig att bilda sig en uppfattning. Men nyckelhålet är kvar på Becel. Måste säga att Becel smakar klart sämre än smör och Lätta.
Jag försöker steka med oljor och till fisk margarin. Finns det något margarin som är bättre än andra - eller minst dåligt? Smör misslyckas jag ofta med dessvärre. Fel värme eller vad det är. Är inte matlagningsintresserad... egentligen.
Men måste av medicinska skäl tänka hädanefter på vad jag äter. Är inte överviktig men har ändå! fått diabetes och högt blodtryck och är i yngre medelåldern - som mediciner bara biter på marginellt (misstänkt neurlogiskt högt blodtryck i dagsläget).
Är det en bra idé att satsa på 'nyckelhål' när det finns ett val när jag ska köpa livsmedel? Har fått kostråd av en dietist som ville att jag skulle satsa på Becel margarin, men sa inget om matoljor vilket jag tycker är konstigt. Dessutom sa hon att flytande margarin var bättre. Men det finns ju inget flytande margarin vad jag hittat i affären med nyckelhål?
Hon hade många anmärkningar på vad jag äter och dricker. T.ex. så tryckte hon på att jag skulle dricka Coca Cola Zero istället för andra Cola Lighter. Jag kan inte finna någon anledning till att just Coca Cola Zero skulle vara så bra... Just det här senaste får mig och att fråga hur vetenskapliga hennes råd är öht...?