Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-09-24, 20:57
Medlem
Jag förutsätter att kungens butler stryker sidorna i tidningen med ett strykjärn innan de kungliga fingrarna når den. Jag har sett att butlers i Storbritannien gör det för att se till att husbonden inte får trycksvärta på fingrarna vid bläddrandet. Tidningen serveras förstås på silverbricka tillsammans med frukosten på sängen.
Citera
2015-09-24, 20:58
Medlem
tronpretendents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemmigsnigel
https://twitter.com/viktorstrom/status/383919266346459136
Denne Ström jobbar alltså på DI? Hur nära hans pappa än bor Drottningholm så minskar inte misstankarna om att det rör sig om ett pr-trick från DI:s sida.

EDIT: Det var alltså en gammal tweet. Glöm mitt inlägg.
Citera
2015-09-24, 21:32
Medlem
rikastistorstans avatar
Klart knugen skall ha sin tidning. Giljotinen för ansvariga!
Citera
2015-09-24, 22:07
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Låter som BS, man ringer ju för fan tidningsbärarna, inte redaktionen. Vad är detta för trams
Citera
2015-09-24, 22:29
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Låter som BS, man ringer ju för fan tidningsbärarna, inte redaktionen. Vad är detta för trams

Nja, vill du ha resultat ringer du så högt upp som möjligt. Särskilt om du är kung.
Citera
2015-09-24, 23:12
Bannlyst
Klart knugen ska ha sin tidning jävla idioter!
Senast redigerad av -Batistuta- 2015-09-24 kl. 23:26.
Citera
2015-09-24, 23:23
Medlem
tuffkatts avatar
Den där konversationen känns inte speciellt trovärdigt återgiven. "..nu ska jag ut och hissa flaggan..", tror hon själv att någon ska anse det vara trovärdigt? Det är ju för det första inte någon medarbetare på Hovet som gör det, och det är för det andra orimligt att en medarbetare skulle uttrycka sig på det sättet, mitt i en konversation.

I övrigt så anser jag att kungen och Hovet agerade helt korrekt. Helst så hade jag sett att kungen själv ringde samtalet, så att idioten på Dagens Industri hade gjort något åt saken istället för att twittra om det i ett desperat försök att få uppmärksamhet. Hon ansvarar för webben, ja, men hon är fortfarande anställd hos DI. Nog ska det gå att ordna med någon form av expressleverans av tidningen om det nu är så att kungen vill ha den. Jag blir upprörd.
Citera
2015-09-24, 23:27
Medlem
lirareflashbacks avatar
Later som ren bullshit.
Varfor skulle hovet kontakta henne kl 4 pa morronen.
Och uttalandet "nu ska jag hissa flaggan" känns som ett aprilskamt.
Hon blev blast helt enkelt, alternativt ar DI i desperat behov av uppmarksamhet.
Citera
2015-09-25, 00:02
Medlem
Giant Squids avatar
Känns ju inte som att uppringaren skulle ha så bråttom till flagghissningen kl4 på natten.

I Sverige får man iofs, hissa flaggan vid vilken tidpunkt man vill, men som riktlinje brukar man använda sig utav försvarsmaktens regler. Något som kungen säkerligen gör.
Och mellan 1 mars - 31 oktober hissar man flaggan klockan 8 på morgonen.
Konstigt att upringaren har som skäl varför denne måste avsluta samtalet för att hen ska hissa flaggan, hen har ju fyra timmar dit. Någon ljuger.
Citera
2015-09-25, 00:43
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Känns ju inte som att uppringaren skulle ha så bråttom till flagghissningen kl4 på natten.

I Sverige får man iofs, hissa flaggan vid vilken tidpunkt man vill, men som riktlinje brukar man använda sig utav försvarsmaktens regler. Något som kungen säkerligen gör.
Och mellan 1 mars - 31 oktober hissar man flaggan klockan 8 på morgonen.
Konstigt att upringaren har som skäl varför denne måste avsluta samtalet för att hen ska hissa flaggan, hen har ju fyra timmar dit. Någon ljuger.

Det var ju två samtal det handlade om. Det första skedde klockan fyra på morgonen. När det andra samtalet skedde framgår inte, men orimligt är väl inte att anta att redaktören somnade om ganska snart efter det första samtalet och när hon vaknade, så ringde hon upp och ville ha svar på hur i helvete de tänker på hovet.
Citera
2015-09-25, 00:44
Medlem
Satan i gatans avatar
Flagggissningen ska ju ha skett när DI-redaktören ringde tillbaka vid 07:52, enligt Facebook-inlägget som postats i tråden. Det tycker jag låter som en rimlig tid att hissa flaggan.
Citera
2015-09-25, 01:08
Medlem
Defensivistas avatar
Mycket, mycket konstigt att ringa och klaga så pass tidigt. Har en god bekant som är tidningsbud och kan därför en del om branschen.

För det första är målet att dela ut tidningen innan 06:00 (standard) så att ringa två timmar innan deadline ger psykfallvibbar (finns folk som på riktigt står och väntar vid dörren halva natten). Hade han ringt 07:00 utan tidning skulle jag förstått, men inte innan utdelningstiden inte ens är slut. Jag menar, tidningsbudet kanske befann sig i närheten och var på väg att dela ut.

Och även knug1 måste förstå att det kan bli hack i maskineriet (bara att kolla hans eget rike Sverige) stundtals och att leveransen av tidningar till tidningsbud kan bli försenade p.g.a fel vid tryckeri m.m. Därefter försenas utdelningen av naturliga skäl.

Sedan känns det också pissigt av Sveriges största bidragstagare att slå nedåt. Tidningsbuden är i de flesta fall nyanlända som pluggar vid sidan av och jobbar hårt om nätterna för, en för knug1, piss i havet ersättningsmässigt.

Om han prompt måste läsa nyheter så tidigt så använd en av hovets 12314331 iPads för fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in