Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-09-24, 12:31
Medlem
Bluebeast72s avatar
Kungen ogillar tydligen en missad tidning o satte genast sin premunant o konunga makt i verket.

En medarbetare väckte dagens idusti redaktör o hoppas inte detta upprepas

http://www.bt.se/sverige-varlden/kungen-saknade-tidningen-klockan-fyra-pa-morgonen/

Översitteri eller varje konungs rätt?

hur kan du som premunenant klaga, kan du ringa redaktörn
Citera
2015-09-24, 12:34
Medlem
Qusimotos avatar
Man har väl all rätt och klaga om inte tidningen kom, vet själv när man bodde hemma och satt o vänta på att tidningen skulle komma men inte kom. Då vart man lite irriterad
Citera
2015-09-24, 12:38
Alla kan ringa och klaga på utebliven tidning, dock så är det kanske inte så lämpligt att ringa klockan 4 på morgonen.

Men vi måste förstå problemet alla vet ju att kungen har lite svårt med bokstäver så han vill nog säkert ha sin tidning i god tid så att han hinner läsa den framåt dagen.

Det är viktigt att vår konung är informerad av alla händelser på vår jord.
Citera
2015-09-24, 13:01
Medlem
Dagens industri - kunglig hovleverantör.
Webbredaktörer kan nog räkna med ett lönepåslag för det proffsiga hanterandet av den hovsamma frågan.
Citera
2015-09-24, 13:04
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Absurt. Pr-jippo? Bluff?
Citera
2015-09-24, 13:05
Medlem
Floragatans avatar
Vad gör Kungen uppe klockan fyra på natten? Extrem morgonmänniska eller hade han inte gått och lagt sig än?
Citat:
– Kungen ville ha tidningen och därför ringde vi [...]
Citera
2015-09-24, 13:22
Medlem
NyttAnonymtKontos avatar
Antagligen extrem morgonmänniska.

Om man som prenumerant inte får tidningen är det väl klart man ringer och frågar efter den.
inga konstigheter.
Citera
2015-09-24, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floragatan
Vad gör Kungen uppe klockan fyra på natten? Extrem morgonmänniska eller hade han inte gått och lagt sig än?

Men vad grymt, har de inte bredband på Kungliga Slottet? Då hade han ju kunnat läsa tidningarna i alla fall.

(Eller är han dator-dyslektisk också?)
Citera
2015-09-24, 14:45
Medlem
Gabriel Knights avatar
Bra att kungen har svårt att sova och behöver snabbt få information om hur illa läget är i landet.

Det visade sig ju vara en helt riktig anmälan också eftersom de andra tidningarna hade kommit i tid men inte DI så man har agerat rätt från hovet genom att påtala problemet men man ringde förstås till fel person. Man ska ringa till kundtjänst och inte hem till en enskild medarbetare när tidningen inte har kommit. Troligen blev kungens medarbetare så nervös av ordern att fixa tidningen att denne i panik ringde runt bland DI medarbetarna istället för att läsa: "Ring kundtjänst vid utebliven tidning".
Istället för att hånas borde denne kungens medarbetare få en blomma som tack för att dels blivit väckt av kungens vakthavande befäl kl 03.30 på morgonen samt ha fått order om att anmäla en utebliven tidning mitt i natten.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2015-09-24 kl. 14:50.
Citera
2015-09-24, 15:06
Medlem
Bra av kungen. Det är ett sattyg att en del tidningsutdelare verkar tro att de kan ligga och dra sig i sängen till middagstid innan de delar ut tidningarna.
Citera
2015-09-24, 15:21
Medlem
Helt rätt av knugen. Men vafan behöver man gå ut och offentliggöra det hela för? Vad är det för jädra skvalleravdelning på DI. Om jag ringer och klagar på nåt så hoppas jag såklart att det sköts internt och att jag inte blir uthängd på Facebook eller liknande för att jag hade mage att vilja ha min morgontidning i tid. Hade jag varit knugen så hade jag nog övervägt att bryta kontakten med DI.
Citera
2015-09-24, 15:26
Medlem
Gabriel-Meijers avatar
Sakta i backarna nu. Det är naturligtvis inte så att kungen är uppe klockan fyra på morgonen och gastar på sina medarbetare för att han inte fått tidningen. Det är såklart de som mottager kungens post som märkt att hans morgontidning inte finns där.

Därmed sagt så kan man inte förutsätta att bara för att man själv arbetar så tidigt på morgonen att alla andra gör det, och att ringa chefredaktören är ju bortom löjligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in