Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-09-24, 19:47
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Kungen reder nu ut frågan om tidpunkten för sitt uppstigande. Han stiger inte alls upp tidigt, bara vid 4-tiden ungefär.

http://www.di.se/artiklar/2015/9/24/nu-har-kungen-fatt-sin-dagens-industri/
Haha! Nej, det är ju inte alls tidigt. Undrar om han går och lägger sig vid 8-tiden på kvällen, efter barnprogrammen.
Citera
2015-09-24, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Eh 4-tiden är väl tidigt? Jag är ju inte vaken då

Inte enligt kungen. Jag tolkar kungens uttalande som att 4 är normal tid för uppstigning men att han denna olyckliga dag steg upp ännu tidigare än så, varvid tidningskrisen blev akut.
Citera
2015-09-24, 19:51
Medlem
Dagens Industri OCH kungahuset fick en massa reklam - jag tror det är en så kallad PR kupp, men jag är amatör inom detta, jag kan mest politisk manipulering.
Citera
2015-09-24, 19:59
Medlem
El Capitanos avatar
Det måste nog vara så att någon nervös person på hovet samlat in posten och noterat att tidningen saknas. Oavsett lite underliga citat som flyter omkring här så är det nog inte kungen personligen som är uppe och härjar med tuppen och kräver tidningar.

Jag kan väl köpa att de gör lite av en grej av det då kungen ändå är statschef och förväntas uppdatera sig om läget i landet genom det material man har beställt, och dessa leveranser har förmodligen någon sorts särskild klassning precis som material som går till Rosenbad eller Riksdagen och våra myndigheter. Så det är förmodligen så det gått till - någon specialleverans som inte kommit - och därför blir det en lite större grej av det med rutiner att ringa upp med en gång, även om det är fånigt när det gäller en tidning.
Citera
2015-09-24, 20:09
Medlem
Torasts avatar
Såg rubriken och trodde att nu är Storkens Nyheter i farten, men tydligen inte...
Citera
2015-09-24, 20:13
Medlem
augusta66s avatar
Vilka tidningar får den C-G-gubbe egentligen?
Citera
2015-09-24, 20:13
Medlem
tronpretendents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Det måste nog vara så att någon nervös person på hovet samlat in posten och noterat att tidningen saknas. Oavsett lite underliga citat som flyter omkring här så är det nog inte kungen personligen som är uppe och härjar med tuppen och kräver tidningar.
Jag tycker att det underligaste är att det är samma person som ringer upp gällande uteblivna tidningar som hissar flaggan. Vad är det för allt-i-allo hovet har? Präktig pojke (?) verkar det i alla fall vara.
Citera
2015-09-24, 20:16
Medlem
Mikojans avatar
Har kungen prenumererat ska kungen ha tidningen. Självklart. Dom som blev förbannade å hans vägnar på hovet gjorde helt rätt.
Citera
2015-09-24, 20:20
Moderator
Tystnads avatar
Vad gör Kungen uppe kl 04.00 på morgonen?

Visst att man vaknar tidigt, gör man ju själv men inte sjutton går man upp vid den tiden.

Han kanske förklär sig och smiter ut på Stan och går runt som en vanlig medborgare helt fri, utan släptåg av diverse livvakter och adjunkter.
Citera
2015-09-24, 20:26
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano

Jag kan väl köpa att de gör lite av en grej av det då kungen ändå är statschef och förväntas uppdatera sig om läget i landet genom det material man har beställt, och dessa leveranser har förmodligen någon sorts särskild klassning precis som material som går till Rosenbad eller Riksdagen och våra myndigheter. Så det är förmodligen så det gått till - någon specialleverans som inte kommit - och därför blir det en lite större grej av det med rutiner att ringa upp med en gång, även om det är fånigt när det gäller en tidning.

Nej det går väl till så att hovet då får in alla tidningar som nästan finns på tidiga morgonen sedan sitter de och lusläser om det finns något skrivet om kungahuset så att man sedan har tid på sig att dels informera kungen och om det är något saftigt utarbeta en plan hur detta ska bemötas väl övriga journalister börja ringa om saken.

Just i detta fall verkar det vara så att personen trodde att numret var till kundtjänst. Eftersom det var flera nummer personen hade så går säkert till de vanliag kundtjänsterna som vanligtvis har stängt på natten och inga svar och sedan då det sista numret där det kanske borde stått med stora röda bokstäver används bara i yttersta nödfall
Senast redigerad av Zaedrews 2015-09-24 kl. 20:42.
Citera
2015-09-24, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Vad gör Kungen uppe kl 04.00 på morgonen?

Visst att man vaknar tidigt, gör man ju själv men inte sjutton går man upp vid den tiden.

Han kanske förklär sig och smiter ut på Stan och går runt som en vanlig medborgare helt fri, utan släptåg av diverse livvakter och adjunkter.
Skulle tro att Knugen sitter på Flashback och trollar mellan 04.00-05.30 på mornarna, det där med tidningen var säkert bara ett listigt trolleri det med.
Citera
2015-09-24, 20:47
Medlem
slemmigsnigels avatar
Citat:
Pappa får lite då och då fel tidning på morgonen. Synd för kungen.

https://twitter.com/viktorstrom/status/383919266346459136
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in