2015-09-27, 00:54
Medlem
Det måste ju vara en guldbiljett för de invandrare som hamnar i Täby. Det finns ju hur mycket som helst att stjäla i närområdet, och riktigt dyra prylar.
Citera
2015-09-27, 01:28
Medlem
Unizeros avatar
Trevligt att dom välbeställda i riket få sin beskärda del av invandringen.
Citera
2015-09-27, 01:37
Medlem
telefonforsaljarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stampentrekant
Återigen, det har varit krismöte i Täby internt idag. Moderaterna där är livrädda för sina poster, och familjer som känner dem säger att de måste lösa detta. Att detta boende tas bort.

Perfekt Om kommun köper upp boendet bekänner politiker färg. Deras drag kommer använads i debatten. Det är som Henrik Schyffert resonera. Varför inte bygga bygga upp en stad utanför Östersund där dagens flyktingar kan placeras. Så långt ifrån Stockholm som möjligt Alla står för öppna hjärtan utåt så länge det är långtifrån där jag bor. Jag känner med boende i Täby. Den boende ska vara upprörd på är Täbys egna son Fredrik Reinfeldt.
Citera
2015-09-27, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av telefonforsaljaren
Perfekt Om kommun köper upp boendet bekänner politiker färg. Deras drag kommer använads i debatten. Det är som Henrik Schyffert resonera. Varför inte bygga bygga upp en stad utanför Östersund där dagens flyktingar kan placeras. Så långt ifrån Stockholm som möjligt Alla står för öppna hjärtan utåt så länge det är långtifrån där jag bor. Jag känner med boende i Täby. Den boende ska vara upprörd på är Täbys egna son Fredrik Reinfeldt.

Dem kommer inte stänga ner det. Inte en chans, det är som du säger. Media skulle greppa det på en gång, och då skulle du få avgå direkt istället, och Batra skulle uttala sig om hur fel det är.

Det är ett stort moment 22.

Sedan lär det inte hända så mycket i Täby av detta boende, men tänk er själva om värdet på det dyraste du äger (ditt boende) sjunker som en sten. Sedan att du blir orolig för dina barn.

Skadeglädjen är hög, då många vill att dem fina svenskarna ska se problemen. Men saken är den att vi alla skulle flyttat till sådana här områden om vi hade råd och familj.

Det här är dock den riktiga starten för SD, kan också vara starten för de som knyter nävarna inom M.

Det är nu processen sätter igång, så luta er tillbaka och se vad som händer

Är inte säker på det som sagt, men efter nästa val lär det bli SD+M.
Citera
2015-09-27, 02:52
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Dem kommer inte stänga ner det. Inte en chans, det är som du säger. Media skulle greppa det på en gång, och då skulle du få avgå direkt istället, och Batra skulle uttala sig om hur fel det är.

Sedan lär det inte hända så mycket i Täby av detta boende, men tänk er själva om värdet på det dyraste du äger (ditt boende) sjunker som en sten. Sedan att du blir orolig för dina barn.

Skadeglädjen är hög, då många vill att dem fina svenskarna ska se problemen. Men saken är den att vi alla skulle flyttat till sådana här områden om vi hade råd och familj.

Det här är dock den riktiga starten för SD, kan också vara starten för de som knyter nävarna inom M.

Det är nu processen sätter igång, så luta er tillbaka och se vad som händer :)

Jag tror att det ligger något i det du säger. Sådana här händelser kan bli startskottet på en attitydförändring inom starka krafter inom partiet, starka krafter som hittills lyckats köpa sig fria från mångkulturen och som önskar leva på det sättet som marknaden dikterar: långt från kapitalvara individer och segregerat. Nu får dom smaka på den artificiellt konstruerade mångkulturen som vi plebejer fått stå ut med så länge. När ropen från lite tyngre namn (VD:ar, entreprenörer...) börjar skalla runt middagsborden kommer nog M:s partiledning behöva ta sig en funderare eller två innan nattgroggen inmundigas.

Edit: man kunde ju dock gett sig fan på att överklassen slipper dom mest brutala mötena med mångkulturen, nämligen den då barnen ska möta detta ofog.

Citat:
Enligt Täby kommuns webbplats den 24 september kommer boendet inte att påverka kommunens verksamheter eftersom de asylsökande stannar tre till sju dagar och sedan flyttar vidare. Det krävs därför inte ytterligare platser på skolor och förskolor, framhåller Täby kommun.
Citera
2015-09-27, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingMeToSleep
Jag tror att det ligger något i det du säger. Sådana här händelser kan bli startskottet på en attitydförändring inom starka krafter inom partiet, starka krafter som hittills lyckats köpa sig fria från mångkulturen och som önskar leva på det sättet som marknaden dikterar: långt från kapitalvara individer och segregerat. Nu får dom smaka på den artificiellt konstruerade mångkulturen som vi plebejer fått stå ut med så länge. När ropen från lite tyngre namn (VD:ar, entreprenörer...) börjar skalla runt middagsborden kommer nog M:s partiledning behöva ta sig en funderare eller två innan nattgroggen inmundigas.

Edit: man kunde ju dock gett sig fan på att överklassen slipper dom mest brutala mötena med mångkulturen, nämligen den då barnen ska möta detta ofog.

Exakt, en del tunga sponsorer till M bor i dessa områden

De läser denna tråd flitigt ska också påpekas.

De är i ett läge nu där dem vill förminska det hela så mycket som möjligt. Men det går inte. Som att ha en sprutande vulkan bakom sig med lava som rinner ner, och man ber alla ta det lugnt. Men man ser på dig att du är nervös.

Sedan att dem försöker trygga alla med att skola osv inte kommer påverkas, det skiter Täbyborna i. De ser bara att sina döttrar kan våldtas.

Media har varit rätt lugna angående detta, men det är som jag sa innan, många inom media som bor där samt har anhöriga som bor där. Tror man inte är direkt opartisk när det påverkar ens egna ekonomi.
Senast redigerad av stampentrekant 2015-09-27 kl. 03:26.
Citera
2015-09-27, 03:34
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Exakt, en del tunga sponsorer till M bor i dessa områden

De läser denna tråd flitigt ska också påpekas.

De är i ett läge nu där dem vill förminska det hela så mycket som möjligt. Men det går inte. Som att ha en sprutande vulkan bakom sig med lava som rinner ner, och man ber alla ta det lugnt. Men man ser på dig att du är nervös.

Sedan att dem försöker trygga alla med att skola osv inte kommer påverkas, det skiter Täbyborna i. De ser bara att sina döttrar kan våldtas.

Media har varit rätt lugna angående detta, men det är som jag sa innan, många inom media som bor där samt har anhöriga som bor där. Tror man inte är direkt opartisk när det påverkar ens egna ekonomi.

Solidariteten är gränslös så länge den egna situationen inte påverkas. Det är lätt att klaga på outbildade bondtölpar som inte vet att uppskatta det faktum att 50% av barnens skolkamrater helt plötsligt inte talar svenska. När den egna avkomman riskerar att stå inför samma scenario är det nog dags att plocka fram dom egna kanonerna och avfyra några salvor - NIMBY! Denna utveckling är bra på lång sikt eftersom det kan komma att påverka den styrande elitens åsikter och "värdegrund".

Nu hoppas man bara på en moské i Danderyd och en enorm förläggning i Lidingö...
Citera
2015-09-27, 04:38
Medlem
Kul att det händer i Täby av alla ställen. De nya Moderaternas hem. Saltsjöbaden har redan sagt sitt, när lokala bor med omnejd sa sitt. Det kommer nog gå bra för Sverige ska ni se...inte så mycket.

Mångkulturen kommer till Saltsjöbaden
https://www.youtube.com/watch?v=sAxlxGcDf84
Citera
2015-09-27, 05:27
Medlem
telefonforsaljarens avatar
Citat:

Det är nu processen sätter igång, så luta er tillbaka och se vad som händer

Du har så rätt. Förhoppningsvis kan vi se ett nytt starkt M. Gamla M får gärna återuppstå. Därför jag känner att Täby P Hotell är det bästa som hänt på länge. Som sagt, tycker synd om boendena runt omrking. Tyvärr behövs det för att återvinna förnuftet. Självklart ska vi hjälpa flyktingar som vanligt lider svenska politiker av Jesuskomplex och tror att ett litet land kan rädda hela världen.
Citera
2015-09-27, 06:37
Medlem
Total invandring i dom låginvandrade områden är det bästa som kan hända, för resten av Sverige och landet som nation. Nu om någon gång i tiden måste det bli ett uppror mot invandringspolitiken som pågått en längre tid.
Citera
2015-09-27, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av telefonforsaljaren
Du har så rätt. Förhoppningsvis kan vi se ett nytt starkt M. Gamla M får gärna återuppstå. Därför jag känner att Täby P Hotell är det bästa som hänt på länge. Som sagt, tycker synd om boendena runt omrking. Tyvärr behövs det för att återvinna förnuftet. Självklart ska vi hjälpa flyktingar som vanligt lider svenska politiker av Jesuskomplex och tror att ett litet land kan rädda hela världen.

Jag ska berätta en sak för er. Som ni alla läst redan. Men säger det en gång till i vilket fall. Och alla ni som bor i Täby, samt moderater där som läser tråden. NI som tjänar bra, eller är VD. Ni som levt utanför det alla andra har fått stå ut med.

Det finns barn som blir våldtagna i Sverige, vissa gånger av folk i grupp andra gånger av en ensam man. Ensamkommande flyktingbarn (som vi alla vet är betydligt äldre många gånger, det snackas även om det på Aftonbladets redaktion) Det finns exempel på badhus där ungdomar/unga män lurat in småtjejer och förgripit sig på dem. Straffen blir patetiska för förövaren. Men jag ska gå in på ett exempel som är det värsta, där en 12 årig liten flicka blev brutalt våldtagen och utnyttjad för ett tag sedan.

Ni känner säkert igen fallet där det 17 åriga ensamkommande barnet brutalt våldtog en liten 12 årig flicka. Hon blev så utnyttjad och hårt våldtagen, så hon blödde från underlivet. Han slog henne i ansiktet medan han våldtog henne, och sa den nu berömda frasen "Big black dick is expensive". Det denna flickan tänkte var att hon skulle dö, hon trodde att livet var över och medan han våldtog henne så var hon så ledsen över att hon inte skulle få säga hejdå till mamma och pappa. Hon var under våldtäkten också så ledsen för hon var rädd för att dö, hon fick panik av känslan att allt försvinner. Hon blev så illa däran att hon hade så ont, så tillslut så ville hon bara försvinna. Denna 12 åriga flicka, blev slagen i ansiktet samtidigt som hon försökte göra minsta motstånd. När hon gjorde det log mannen mot henne och fortsatte, trots hon såg livrädd ut och låg helt still. Han småskrattade och log igen, och sa igen " ååhh du vet big black dick expensive". Hon är en väldigt liten 12 åring, så han gjorde enorm skada, som ni förstår syftade han på att hon var liten där nere. Tillslut så tog det hemska slut.

Denna flicka mår än idag enormt dåligt, hon har mardrömmar. Hon får ångest, rätt som det är skriker hon rätt ut. Hennes liv kan vara förstört för evigt. En jättefin liten flicka.

Tänk, tänk!!! Om det var er dotter! Han fick samhällstjänst, han ser betydligt äldre ut än 17 år. Han ger sig på ett litet barn. Hur går det ens kan man undra? Saken är att enligt hans kultur så får man ha sex med flickor som är 9 år eller mer, och han är inte van vid att se dem klädda i annat än täckande klädsel över hela kroppen. (snälla skippa snacket om att alla är inte sådana, klart jag vet det, men det är en kultur det är format såhär). OM han var 17 år, är straffet nog ändå? Han påstod hon var med på allt det här, som får mig att skaka av känslor inombords, tanken att sitta där inne i rättegången och höra det. Detta, var det som skedde, som gjorde att jag fick nog, och gick från M till SD. För där kände jag att det får vara slut på allt det här nu, nu ska jag försöka ändra Sverige för mina barn.

Ni som läser detta, tänk om det var er dotter, eller ditt syskons dotter. Din kusin, eller kollegans dotter. Tänk hela läget, där ni får reda på hur flickan mår, samt vad straffet blir för han som gjorde det.

Sverige har ingen ID-kontroll, så vuxna går in som barn, och vissa av dem gör mycket dumt. Tänk när något sådant sker i Täby? Hur snacket kommer gå bland villorna, samt på ICA. När ni Moderater eller VDar sitter där i en rättegångssal och är så knäckta att ni nästan bryter ihop.

Samhällstjänst.

NU råkar det vara så, att jag har kopplingar till denna tjej, det är inte i min närhet, det är avlägset. Det är en kollega, som känner flickans väns pappa. Men när jag fick det berättat till mig från honom, på ett sådant sätt där man får höra hur flickan såg på det hela, fick jag avbryta min dag på jobbet och gå hem. För jag klarade inte av att hålla känslorna inne.

Det är sådana här saker som sker allt mer och mer i Sverige idag, en kultur som vi inte får kritisera. Händer det i Täby, får man kritisera den då?

Det är anledningen att jag är så glad att mångkulturen kommer dit, där dem viktigaste personerna sitter, så dem får tänka på dessa saker de aldrig behövt förut.
Senast redigerad av stampentrekant 2015-09-27 kl. 07:07.
Citera
2015-09-27, 07:22
Medlem
Jag skulle utan att gnälla, betala 500kr mer i skatt varje månad om jag visste att det ger täby ytterligare 1000 personer. Täby behöver fler invandrare och smaka på mångkulturens fördelar, som de varmt önskar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in