• 1
  • 2
2015-09-28, 09:07
Medlem
Silverwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besserschmitt
Om det var en trafikolycka med ett svenskregistrerat fordon så bör du ha fått hela inkomstförlusten ersatt genom trafikförsäkringen.

Tyvärr inte. Svenskreggad bil ja. Efter 13 år kämpar jag fortfarande mot mitt försäkringsbolag att få ut förlorad inkomst för förfluten tid. Det är en lögn i helvetet.

Hade då (2002) barn hemma, ensamstående, bodde i hus mm.
Har sålt huset, sålt farmors guldsmycken, har dock behållt ungarna

Sålde allt jag hade för att kunna överleva. Till slut betalade jag Visa kortet med MasterCardet och nästa månad MasterCardet med Visakortet. Till slut sket jag i att betala och såg till att barnen hade mat. Tänkte då att ICA banken överlever ändå. Hade tur och fick skuldsanering beviljad trots att KF inte tyckte att jag hade tillräckligt med skulder.

Men snart är saneringen klar, jag har fått bra jobb med hög lön trots frånvaro på arbetsmarknaden.

Jag ser ljuset i tunneln!
Citera
2015-09-28, 09:15
Medlem
Silverwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse-Gnesta
Safe är du absolut.

http://www.kronofogden.se/Underochef...ingstiden.html

hittade fin info åt dig där

"Om du får det väldigt mycket bättre kan borgenärerna vilja ha mer, eller så vill du själv betala mer. Både de och du kan ansöka om att få planen ändrad, så att du betalar mer per månad. Är det borgenärerna som ansöker om en ändring kan planen förlängas. Det gör den däremot inte om det är du själv som ber om ändringen."
Vill du både ha hängslen och livrem är det bara att ansöka om ändring själv. Jag hittar inget som säger att du är skyldig att göra nåt, men jag kan tänka mig att borgenärer som upptäcker att någon som inte betalar i en skuldsanering och tjänar rätt fett kan bli förbaskade.

Men som sagt, dom kan inte komma dragandes med det efter skuldsaneringen avslutats

Att du inte ser några krediter på din kreditupplysning beror nog på att krediter som syns där oftast är sådana där man sköter sig och följer villkor och sånt, vilket du inte längre gör när du har en skuldsanering där du inte betalar ett skvatt.

Å andra sidan bör det kanske inte spela någon roll hur din kreditupplysning ser ut, lite av poängen med en skuldsanering är att man ska genomgå någon sorts ekonomisk rehabilitering.. Att börja kika hur kreditupplysning ser ut kort innan saneringen slutar låter lite illavarslande. Hoppas du inte sätter dig i skiten igen

Slutligen kan dom ha kollat, det krävs ingen kreditupplysning för det om dom inte vill. Dom kan ringa skatteverket och fråga vad du taxerat, det märker inget av. De flesta orkar nog dock inte göra det heller utan ser det väl som lär-pengar det dom förlorade på dig

Stort tack! Jag tjänar inte "fett", utan det handlar om ca. 20 -30.000 över existensminimum i år. Det är i förhållande till skulden (250.000 kr) ganska lite.

Nej jag sätter mig inte i skiten igen. Kreditupplysningen kom till mig då jag sökte om att byta bostad för ett tag sedan och hyresvärden gjorde då en KU på mig. Denna kom sedan mig tillhanda och jag noterade att inte skulder längre fanns.

Jag kämpar på de sista månaderna. Och nej jag kommer aldrig mer ta ett lån eller ett kreditkort.

Tack för all hjälp!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in