• 1
  • 2
2015-09-28, 09:07
Medlem
Silverwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besserschmitt
Om det var en trafikolycka med ett svenskregistrerat fordon s br du ha ftt hela inkomstfrlusten ersatt genom trafikfrskringen.

Tyvrr inte. Svenskreggad bil ja. Efter 13 r kmpar jag fortfarande mot mitt frskringsbolag att f ut frlorad inkomst fr frfluten tid. Det r en lgn i helvetet.

Hade d (2002) barn hemma, ensamstende, bodde i hus mm.
Har slt huset, slt farmors guldsmycken, har dock behllt ungarna

Slde allt jag hade fr att kunna verleva. Till slut betalade jag Visa kortet med MasterCardet och nsta mnad MasterCardet med Visakortet. Till slut sket jag i att betala och sg till att barnen hade mat. Tnkte d att ICA banken verlever nd. Hade tur och fick skuldsanering beviljad trots att KF inte tyckte att jag hade tillrckligt med skulder.

Men snart r saneringen klar, jag har ftt bra jobb med hg ln trots frnvaro p arbetsmarknaden.

Jag ser ljuset i tunneln!
Citera
2015-09-28, 09:15
Medlem
Silverwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse-Gnesta
Safe r du absolut.

http://www.kronofogden.se/Underochef...ingstiden.html

hittade fin info t dig dr

"Om du fr det vldigt mycket bttre kan borgenrerna vilja ha mer, eller s vill du sjlv betala mer. Bde de och du kan anska om att f planen ndrad, s att du betalar mer per mnad. r det borgenrerna som ansker om en ndring kan planen frlngas. Det gr den dremot inte om det r du sjlv som ber om ndringen."
Vill du bde ha hngslen och livrem r det bara att anska om ndring sjlv. Jag hittar inget som sger att du r skyldig att gra nt, men jag kan tnka mig att borgenrer som upptcker att ngon som inte betalar i en skuldsanering och tjnar rtt fett kan bli frbaskade.

Men som sagt, dom kan inte komma dragandes med det efter skuldsaneringen avslutats

Att du inte ser ngra krediter p din kreditupplysning beror nog p att krediter som syns dr oftast r sdana dr man skter sig och fljer villkor och snt, vilket du inte lngre gr nr du har en skuldsanering dr du inte betalar ett skvatt.

andra sidan br det kanske inte spela ngon roll hur din kreditupplysning ser ut, lite av pongen med en skuldsanering r att man ska genomg ngon sorts ekonomisk rehabilitering.. Att brja kika hur kreditupplysning ser ut kort innan saneringen slutar lter lite illavarslande. Hoppas du inte stter dig i skiten igen

Slutligen kan dom ha kollat, det krvs ingen kreditupplysning fr det om dom inte vill. Dom kan ringa skatteverket och frga vad du taxerat, det mrker inget av. De flesta orkar nog dock inte gra det heller utan ser det vl som lr-pengar det dom frlorade p dig

Stort tack! Jag tjnar inte "fett", utan det handlar om ca. 20 -30.000 ver existensminimum i r. Det r i frhllande till skulden (250.000 kr) ganska lite.

Nej jag stter mig inte i skiten igen. Kreditupplysningen kom till mig d jag skte om att byta bostad fr ett tag sedan och hyresvrden gjorde d en KU p mig. Denna kom sedan mig tillhanda och jag noterade att inte skulder lngre fanns.

Jag kmpar p de sista mnaderna. Och nej jag kommer aldrig mer ta ett ln eller ett kreditkort.

Tack fr all hjlp!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in